18/5 Hässleholm
Ja då är det snart dags! Väntar spänt på denna efterlängtade utställning på Hässleholmsgården! Aaaaa va jag längtar!! Detta året är det bara Kiara som ska ställas då mamma Engla inte kan vinna mer än vad hon redan gjort, så hon får vila medans dottern tävlar :) Ras: Podengo Portugues Liso Pequeno Hund: SE JV-12 Fashion Star Isn't She Lovely Antal i rasen: 3 Klass: Unghund Kön: tik Ringen startar kl 9:00 Antal hundar i ringen: 35 Och så klart så ska american Akita in i ringen kl 10 (eftersom ringen börjar då) så det beror på om podengo ska in samtidigt om mamma är vid "min" ring eller vid Akita ringen :/ Aja, tror ej det då h*n inte hinner dömma 35 hundar på en timme ;) Ska ni dit? *nyfiken*
Familjens utsällningshund blev tvungen till att kastreras, så vi kommer inte ställa :/
Dock är jag galet sugen på att åka dit bara för att gå runt och titta! :) Var där förra året och tyckte verkligen det var trevligt! :D
http://isabellarun.weebly.com/
Jag ska nog dit för att titta :)
Någon från Växjö som ska dit och vill ha sällskap?:)
Jag ska bara ditt med en hund
Meeeen jaaa! Vår domare gillade inte podengo överlag. De andra två fick very good och Kiara excellent.. Inga podengo med ck.. VA E DETTA?
Så där är det ibland, smällar man får ta… jag vet hur detkänns. Man kan välja att ta det på två sätt. Antingen blir man ledsen och tänker att det inte är idé att fortsätta ställa, eller så tänker man "nu sjutton ska vi ta det" och fortsätter 😎
Jag har ställt ut så länge att en pissbedömning inte stoppar mig. Kiara är bättre än mamma Engla som är multichampion, dock behöver hon mogna. Pappa är multichampion, Mamma är multichampion, SE UCH, NO UCH, DK UCH, NORD UCH, KBHV-09, INT UCH Faidros Santa Clara-A-Velha Och Kiara: SE JV-12 Fashion Star Isn't She Lovely Kiara är MYCKET bättre än båda föräldrarna, vilket syftet var med parningen, så mycket framgång väntar henne bara det kommer en domare som vet vad podengo är för något. (Relativt ny ras så inte många domare vet hur de ska bedöma) (prova ny domare nu i Hässleholm) Ja jag fortsätter, två veckor kvar tills Norrköping! (Kiara röd, Engla gulbrokig)
Härligt, det är rätt inställning! 🏆
#8 haha!
jag känner två styckna som åkte dit och ställde :)
#10 Roligt!
gick jättebra för en(vet inte hur det gick för den ena). hon fick en del rosetter :)