Hundutställning iFokus

Hundutställning

Läst 23 ggr
molam
2026-05-03 18:55
2

Kirin, Old Smuggler's Moon River

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänkte jag posta min Kirins utställningsresultat, inoffer såsom officiella!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

• Redigerat 2026-05-03 19:00 av molam
molam
2026-05-03 18:58
0

I helgen har vi varit på årets första utställningar, blev en dubbel inoff!

BiM igår, och idag slog hon "brorsan" och tog BiRet!

Kritik lördag.
Feminin tik med lovande huvud, god hals, bra överlinje stående, typiska vinklar, bra benstomme, lovande päls, lös i överlinje och fram i rörelse, lovande päls.

(Tydligen har hon väldigt lovande päls då domaren kände för att skriva det 2 gånger 😂)
Domare, Eva Nielsen

Kritik Söndag.
10 månader tik med bra proportioner, feminint huvud, ännu något smal i skallen, kunde ha bredare underkäke, bra hals, rygg och kors. Harmoniskt vinklad, lagom förbröst, välformad bröstkorg, rör sig väl, lovande päls, trevligt temprament.

Domare, Johan Andersson (har fött upp beardis länge, så denna kritiken var den viktiga denna helgen kände jag! 😁 och den dagen tog hon BiR 🥰)

molam
2026-05-03 18:59
1

Maj kommer att bli en utställningstung månad för oss, vi har en till inoff nästa vecka sen den 23dje blir det officiell Debut, då åker vi till högbo =)

molam
2026-06-02 22:53
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har glömt att uppdatera, kopierar från fejjan!

Utställning inoff 10e maj.

Idag var vi på inoff igen, Kirin kämpade på bra! Tog först BiRet, sedan placerade hon sig först i gruppen, och tog då BiG1, och efter det när det var dags att gå in i BiSet så slog hon ut 4 eller 5 hundar och placerade sig stadigt på BiS3! Jag hade räknat med att gå ut ur BiSet helt oplacerad då hon endast är 10 månader, men nej, hund efter hund tackades av, och kvar stod vi med 3 andra hundar, dom andra 2 hundarna i hennes ålder tackades av etta och tvåa, jag räknade med att Kirin skulle tackas av som tredje hund, oj så fel jag hade! 😁

Kritik

10 månader feminin tik, korrekta proportioner I huvud, mörka vackra ögon, bra nosparti, välburna öron, korrekt bett, väl vävd bröstkorg, tillbakalagda skuldror, stark rygg, fin knävinkel, fina hasor, korrekt svans, fin vuxenpäls i kommande, vackra vägvinnande rörelser från sidan, rör sig något hastrångt bak, korrekt fram.

Domare Marlene Berner

molam
2026-06-02 22:56
0

Sen den officiella debuten i högbo gick också bra, jag hade hoppats på ett excellent iaf då det skulle bli mitt första på alla mina hundar, och så vart det, ett slätt excellent, samt tredje placerad i juniortikarna 🥰
Kritik nedan, den var fin 💜

Nu till helgen åker jag och Kirin på en till inoff, då ska jag försöka komma ihåg att uppdatera tidigare