Anmält till utställning!
Sådär, nu är Lasse anmäld till sin första utställning. 😮
En inofficiell, valpklass 6-9 månader så det ska vi väl överleva tänker jag. 😁
Jisses, jag har inte ställt hund på snart 25 år och var ingen vidare handler då heller men vi har tre veckor på oss att träna så vi får väl lägga i!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Åhh vad spännande 😃
Meddela gärna hur det går 😊
#1: Absolut!
Just nu sitter jag och funderar på hur sjutton man ställer en cairnterrier, de ska dessutom presenteras på bord. Av förklarliga skäl så behövdes inte det när jag ställde mastiff…😁
Vad ska man ha på sig? Det är väl inte så viktigt på en inoff? Jag har inte så mycket snygga kläder efter att ha gått ner rejält i vikt de senaste åren.
Jag kommer säkert att ha massor med mer eller mindre korkade frågor här, jag kan ju inte spamma uppfödaren med allihop. 😃
(Ska han ställas på större officiella utställningar så småningom så får hon ta hand om den biten.)
Det viktiga är att du har kläder som inte "Skymmer" hunden. Hunden skall inte smälta in i färgerna. är hunden ljus skall du ha mörka kläder och är den mörk så skall du ha ljusa kläder. Detta är bara en liten fingervisning. Man anpassar efter alla nyanser. 🙂
Du kan ställa hur många frågor du vill, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar 😁
Åh men vad kul! Maaras utst
llningssäsong är tyvärr slut för året, hade hoppats på att valputställningen skulle ha varit men icke xD inte i år, så nu blir det vila och träning inför nästa säsong!
Hoppas att allt kommer gå bra! Bordshundar var nytt för mig med när jag började ställa igen xD gick från bearded collie till Chihuahua, är en omställning kan jag lova!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det blev inget av den utställningen eftersom Lasse blev sjuk men i februari var vi på en inofficiell utställning. 😃
Jag måste säga att Lasse skötte sig väldigt fint, han fick toppenkritik och dessutom massa beröm för att han var så trevlig. ❤️
För dagen var kullbrorsan Sune snäppet bättre men han tog sig hela vägen till BIS-final så vi hade all anledning att fira kennelns framgångar.🏆
En eloge dessutom till arrangerande klubb som hade en separat ring med ringträning och en mycket trevlig instruktör.
Toppen med bra, konkreta råd men framför allt så fick hon mitt självförtroende på topp!👍🙂
Men vad roligt! Har du mer utställningar på G nu? Eller bet inte itställningsviruset riktigt? :p
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Vad synd att han blev sjuk, men jätteroligt att du anmälde och ställde på en annan.
Jag är.väl inte helt biten av utställningsviruset, jag har väldigt bra antikroppar från tidigare erfarenheter😉, men vi hade väldigt trevligt eftersom vi var ett helt gäng från samma kennel och det gick bra för oss allihop.
Det här låter möjligen snålt och barnsligt men det är lite tråkigt att det inte är samma prisbord som förr. Då hade det blivit ett antal rosetter och annat med hem, nu var det hunden som gick till BIS-final som fick en provpåse foder som pris. Liiite futtigt att inte ens få BIR-/BIM- och BIG-rosett kan jag tycka.
Enbart placerade i BIS-finalen fick "riktiga" priser.
Jag har tidigare hundars rosetter sparade som kära minnen även om det "bara" är på inoff utställning.
Det blir säkert fler utställningar, får snacka ihop mig med uppfödaren. Lasse ser rätt bra ut men är egentligen alldeles för stor så det beror på vilken domare det är - och på hur mycket de skulle slå ner på det om jag ställde ut honom officiellt.
#9: Tyvärr har det blivit så idag att man måste käöpa rosetterna om man vill ha dem. Dock har jag för mig att man får, HP, BIR,BIM och BIG rosetterna också på inoffer ?