Hundutställning iFokus

Hundutställning

Läst 93 ggr
molam
2024-09-30 22:53
1

Maara, Norrbostintans Gina, utställningar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HÄr tänkte jag dela med mig av min tjejs utställningskarriär, Jag kommer dela med mig av kritiker bra som dåliga, samt Resultat.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2024-09-30 22:55
1

Nästkommande utställningAR är faktiskt i helgen 5/10 och 6/10
Den första är mitt norden utställningen i gärdehov sundsvall sen ska vi även på en special i Timrå =)

Vixxen
2024-09-30 22:57
0

Lycka till!

molam
2024-10-05 11:14
0

Då var vi klar på vår första utställning för helgen, Maara var yngst i sin klass och blev bara trea, men vi är ändå nöjda, kritiken var fin och det hon fick nedslag på är bara en utvecklingssak =) nu satsar vi för morgondagen, då blir det specialutställning för sdhk =)

molam
2024-10-05 11:15
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

molam
2024-10-06 21:42
0

Var exakt samma juniorer igår son idag så dagen slutade på samma sätt, VG och tredje plats, fin kritik även idag, det var nästan vara utvecklingsgrejjer idag med, men domaren konstaterade att ögonen var något små, det har hon fått en gång tidigare, så där får vi vara ställa mer och få massa kritiker för att se om majoriteten tycker att hon har något för små ögon eller ej =)
Dessutom så verkade dagens domare vara väldigt förtjust i päls, och Maara har fält ur efter löp, och dessutom så håller hon på att byter valppälsen till vuxenpäls, så hon har lite dåligt med päls 😂

molam
2024-10-06 21:43
0

I helheten är vi nöjd med helgen, kritikerna var fina förutom att hon är ung då =) och hon skötte sig superb 💜

molam
2024-10-07 12:11
0

Med gårdagens utställning så är då Maaras utställningsäsong -24 slut, och detta är hur året har sett ut =)

Pyttelite
2024-10-08 18:41
0

#7: Tjusigt värre!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

molam
2024-10-12 19:52
0

#8 man tackar! hon ör fin min tjej =)

Nu blire så att vi hinner med en till Utställning denna säsong, det blir om två veckor :p Blev lite ändrade planer så att säga!

Pyttelite
2024-10-12 20:32
0

Så roligt att ni hinner med en utställning till - ni är ett gott team! 🐾

molam
2025-03-30 14:45
0

Nästa helg börjar utställningssäsongen igen! Startar året med en nationell utställning sen har vi 3 inbokade inoffer i maj, där även syrran (dieva) ska ställas =)

• Redigerat 2025-03-30 14:45 av molam
molam
2025-04-07 09:55
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Det gick inte jättebra för husmusen i helgen på lillian devall, hon åkte nämligen ut på sitt första G.
Domaren dömde väldigt konstigt och det var få i ringen som var nöjda, jag brukar se en tråkig kritik som ett bra träningtillfälle ändå, MEN även jag var missnöjd, inte över resultatet eller så, utan för jag tror att domaren bara ville ha det klart, tror inte han "verkligen dömde".

Det var nämligen så att det var 3 juniorer (tikar), 2st åkte ut på G, absolut inget konstig egentligen, utan det konstiga var att det var 2 HELT olika typer av chihuahua MEN halva kritiken (det mesta som var dåligt på kritiken) car IDENTISKT med den andra G tiken, 2 så olika tikar kan omöjligt ha identiska "fel".

Sen var jag lite paff över att han i början på kritiken skriver att hon har en bra rasstadart men I slutet skriver att han skulle vilja ha lite mer rasstandart…. lite motsägelsefullt liksom 😂😂

Nåja kritiken och en trött maara bifogas 💜

Draken
2025-04-07 12:07
0

Den där domaren dömde jättekonstigt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

molam
2025-05-04 19:00
0

Maara har varit på utställning i helgen, inoff, kritikerna blev mycket finare här, tyvärr så slog Syrran ut henne båda dagarna, men det är vi väldigt glada över Egentligen =)

Kritik Lördag 3/5

Feminin helhet, bra proportioner, bra skalle, tillräckligt långt nosparti, bra uttryck, välplacerade öron, bra hals, fronten ska ännu utvecklas, lösa armbågar, välkroppad, bra bakställ, passande benstomme, bra sammansättning, vacker päls, trevligt temperament, bra bakbenrörelser, ännu slarviga fram. Domare harto stockmari.

Kritik söndag 4/5

Feminin av mycket god typ, medelkraftigt huvud, bra nosparti, mörka ögon och fina öron, bra hals en aning brant kors, fin kroppslängd, moderat vinklad fram och bak, rör sig med bra steg, utmärkt päls och färg, trevligt temperament. Domare mette tufte.

Pyttelite
2025-05-04 19:49
0

Stort grattis - kul med konstruktiv kritik! 🎀