Presentation. Värd och medarbetare.
Jag som står bakom siten är en kvinna på 52 år. Jag är gift sedan många år tillbaka och vi har 9 barn gemensamt.
Jag är undersköterska med specialkompetens inom kardiologi, psykiatri och covid19. Jobbar på hjärtintensiven på sjukhuset och jag kan bli utskickat till Covidavdelningarna till och från beroende på belastning.
Min utställningskarriär startade 1993 då min allra första Beardis var 3 år gammal. Han gick snabbt mot toppen och tog certen på löpande band, så jag blev ordentligt biten av utställningsbacillen.
Inte alla mina hundar gick lika bra som min första, men jag har haft några champions under åren.
Jag har hjälpt till och varit handler för flera olika hundar och raser. Men min ras har alltid varit Bearded Collie och nu, sedan 4 år, Chihuahua
Jag har nu haft en paus , från utställningar inte hundarna 😉, på några år pga. hälsoskäl.
Nu är jag tillbaka i ringarna ingen men har , i dagsläget , ingen egen utställningshund, utan jag hjälper äldsta dottern med att handla hennes Chihuahuas.
Äldsta dottern är då Molam som är Medarbetare här på siten, men hon får skriva sin egen presentation.
Bild SUCH Havsbandets Fortune Hunter "Ceasar" (1990-2004)
Bild SUCH NUCH Indira Expensive Star Da Mia Cuccia "Dire" (1999-2007)
- Redigerat 2024-04-02 13:01 av Draken
Även jag är Medarbetare här inne 😁
28år gammal, jobbar som brevbärare. Hemma är det bara jag och mina djur.
Testat på lite olika arter att ställa ut under åren.
Har ställt häst, hund och katt. Just nu har jag bara katt hemma som får ställas ut.
Började med hundutställning sommaren 2018 då uppfödaren till min hund önskade att hela kullen skulle ställas ut. Däremot blev han aldrig någon stjärna i utställningsringen då han är gränsen till övertecknad och inte riktigt tyckte det var kul. Senare blev han även kastrerad.
Ska troligtvis komma igång lite med hundutställning igen då kusinen vill att jag ställer ut hennes hund, en vit herde. 🐶
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Jag är då Molam, fyller 30 år i år.
Ställde för första gången när jag bara var en tvärhand hög, och ställde då i barn med hund, men jag fastnade alsrig riktigt för det där med att springa i en ring för hundratals människor, däremot har jag alltid varit med min mor på utställningar och nu för ca 1 år sedan började jag igen och helt plötsligt tyckte jag att det var jättmysigt, insåg väl att det är hundarna människorna tittar på och inte mig.
Nu har jag Chihuahua som jag ställer, min äldsta hane har blivit ställd en gång, han fick superfin kritik, aldrig sett på maken på fina kritik och då har vi haft Champions i familjen! MEN han tycker inte att det där är nått roligt alls, så då tvingar jag såklart inte han till det, sen har jag en ettåring, superfin kille men han får nedslag på bettet av vissa domare, har lite överbett, så kommer inte direkt ställa han på stora utställningar utan bara små, och mest för att han tycker det är skitkul. Sen sist och även minst har jag en liten tik som ska debutera nu i år, hon är bara 4 månader men ser i nuläget riktigt fin ut, så har höga förhoppningar för henne!
Förhoppningen är sedan att ha Salukis att ställa ut då det är min drömras.
Lite om min utsällningskänsla, här kommer resten.
Jobbar på ett ridskolestall där jag trivs som fisken i vattnet och har alltid hundarna med mig dit, gör itne så mycket väsen av mig men finns där det behövs, definitivt djupt smittat av syndromet hundägare, och hundarna är hela min värld.
Vill gärna ha kennel i framtiden antingen Salukikennel eller Chihuahuakennel, eller varflr inte båda!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus