Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 1967 ggr
Kelin
2

Era bästa tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att ni kunde dela med er av era bästa utställningstips!

jag tänkte börja med att rekommendera Sämskin. Perfekt att använda som kylduk till hunden! Betydligt mycket billigare om man jämnför med de dem säljer på plats!

Amandla
1

Att se till att vara på plats i god tid är nog mitt bästa råd. 

Jag har ju pudlar, vilket kräver en hel del av pälsvård även på plats. Att glömma pälsvårdssakerna är ingen höjdare, men ändå inget att bli hysterisk för eftersom pudelmänniskor ofta är väldigt hjälpsamma och trevliga så det går bra att låna. 

Se till att gå på toa en bra stund innan du ska in i ringen och rasta hunden också. Det är inte kul när en hund måste uträtta behoven i ringen, även om det kan hända även den bäste trots alla förberedelser. 

Håll noga reda på när du ska in i ringen, ringsekreteraren ropar ut de aktuella numren på de som ska in och då är det väldigt bra att stå beredd så h*n slipper ropa och ropa och ropa…

linalundberg
1

Vara i tid ä nog nummer ett, sedan har jag märkt att det inte är helt fel med en stol till sig själv samt godis, vatten till sig själv. Jag brukar vara superduktig med att ta med allt till hunder men glömma bort mig själv :)

linda88
2

Ha kul är mitt viktigaste tips!

tezzla
1

vara där i tid så hunden får vänja sig vid allt om det är nytt, inte ha för höga krav, det ska vara roligt för både ägare och hund, om min hund inte har kul i ringen då ställer jag inte ut mer, då fokuserar jag på något annat, men nu har jag 2 st om älskar ringen och en är tyvärr mer vild än tam för han blir så glad/övertaggad

ta med kläder för olika väder, godis, vatten, leksak