Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettofficiella-utställningar
Läst 2878 ggr
Lantz91
0

Utställning Vänersborg

Är ni många som anmält eller planerat att ställa era hundar på officiella i Vänersborg 8 juni? Igår anmälde jag vår dvärgpinscher och ser fram emot det med spänning då det blir min första egna utställning och hundens 3:e. Nervöst samtidigt att det skall bli fel men nu skall här övas på både stå och gå fint i utställningskopplet. Ni som skall gå. Vad har ni för hund och har ni ställt innan?

Kelin
1

Skall ställa ut phalene och labrador kanske junior handling om jag har tid och ork.. Blir väl 5e ggn jag är på Vänersborgs utställningen.. Mitt 5te år påhundutställningar också då det var min första utställning ;)

Lantz91
0

Spännande! Då är du inne i tänket och så gott som proffs om man jämför med mig. Har du några tips?

[T-Fia]
0

Jag tror jag skall anmäla min, hon råkade tappa valppälsen för ett tag sedan ;-) ,har inte varit utställningsbar men nu börjar det komma tillbaka och jag får chansa på att hon är i någorlunda utställningsskick då.

Jag var på min livs första utställning i november. Gick på ringträning ett par ggr i månaden från hösten och började med inoff, sedan har jag varit på två "riktiga" utställningar i vinter. Har gått bra tycker jag och det är tack vare ringträningarna för du skulle sett oss första gången på en sådan, det var nog en lustig syn ;-)

Kelin
1

#2 ringträning, bordsträning!!!! Träna så mycket du bara kan på bordet och att någon annan känner och kollar tänder… Är de en hane ska han klara att man känner lite snabbt efter kulorna ;)