Svavas tråd
Nu gör jag en liten tråd om vår hund som vi kallar Svava men egentligen heter hon Honeytaste Fallen Angel.
Hon har hittills varit på tre inoff. utställningar och jag tänkte skriva ner hennes omdömen här.
2011: 2-årig tik, feminint uttryck, kort överarm. Lite mer och längre hals önskas. God rygglinje och svansansättning, tillräcklig vinkel bak, god pälskvalité. Lite otrygg i situationen, lite tung för dagen.
2012: Feminint trevligt huvud, tillräcklig hals. Bra front, utmärkt kropp, tillräckligt vinklad bak. ganska trång bak, ok fram och från sidan. Trevligt visad. (Typ, storlek och helhetsintryck: Mycket god)
2013-04-01: 4-årig feminin tik, korrekt bett. Bra huvud, kunde önskas lite mera förbröst. Tillräckligt vinklad fram och bak. Bra bröstkorg, brett, fint lår. Vacker päls, rör sig väl. Väl visad.
Har tyvärr ingen uppställningsbild på henne.
Skynda långsamt så går det fortare.

Om det är nån här som har en golden som är champion, har fått hp eller annat så får ni gärna skicka pm till mig med hundens kritik. Är nyfiken på var skillnaderna ligger.
Hur kommer de sig att du inte prövat på en officiell?

Jag har inte varit medlem i SKK innan, bara goldenklubben. Hade inte heller ställt ut hund nånsin när jag ställde henne första gången så jag övar lite 😂.
hehe oki men nu har du ju övat i 3 år tycker de är dags nu ;) Fast bor du nära Nyköping tycker jag du skall träna lite mer på vår klubbs inoff utställning 18 maj ^^

Nej jag har inte övat i tre år. Har visat henne tre gånger.. Har inte direkt tränat mellan dessa tillfällen.
Bor inte nära Nyköping. Ska till Halland i maj.