Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettofficiella-utställningar
Läst 2854 ggr
[idaskoog]
0

Hur gör man?

Hej!

Jag skulle vilja prova på att ställa ut mina två flatcoated retriever-hannar på 1 respektive 2 år gamla. Jag undrar hur man gör första gången? Mina hundar är väldigt yviga och GLADA. De har alltså svårt att stå stilla och pussar gärna alla de möter. Kan man träna utställning någonstans i stockholm? Vad är det för krav på uppförandet på utställningar mot domaren etc?

Jag är helt ny på detta och är glad för all hjälp jag kan få!

MVH

ida

Jamie+Engla
0

Gå in och läs på SKK.. Viktigt är att de har stamtavla och är vaccinerade .. Tips, börja på de "små" utställningarna.. Välkommen till utställningarna!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[T-Fia]
0

Kan du hitta ringträning någonstans i närheten är det guld värt! Jag är själv helt nybörjare och hade aldrig varit på en utställning tills för fyra månader sedan men har lärt mig så himla mycket genom ringträningen, och sedan har jag tränat "stå fint" här hemma och att hon skall springa någotsånär civiliserat. Några inofficiella på det och sedan så skötte hon sig ganska bra på storutställningen jag åkte på. Och jag med tror jag.

Som sagt, jag tycker att kan man träna dom på att stå när man klämmer på dom och kikar på tänderna mm hemma (du som har hanar får vänja dom vid att domaren vill kolla/känna testiklarna på dom) så är man en bit på väg, och sedan får man fråga allt när man är på ringträning :-) Jag är ingen superklickernörd men det tyckte jag funkade bra när jag skulle lära min att stå. 

Hittar du ingen ringträning så kan du ju åka till någon klubb och få någon annan att klämma på din hund och att dom skall springa fint och stå trots att det är mycket roliga hundar runtomkring.

Lycka till!

[idaskoog]
0

Tusen tack!!!!

[Timantis]
0

Ta kontakt med din uppfödare. Dom kan säkert hjälpa dej.