Fotografera på utställning?
Vad finns det för regler och normer kring det? Får man alltid som publik/privatperson ha med sig kamera och fota? Om ja, gäller det även med blixt, hundar i ringen, och oavsett om utställningen är utomhus eller inomhus?
Tror inte att de finns några regler och jag personligen bryr mig inte om någon fotar. Hehe tvärtemot går jag ofta fram o frågar om det kommer finnas möjlighet att få se bilderna någonstans.
Sen kanske man inte behöver sitta precis vid ringen och fota hundarna med blixt i ansiktet när de rör sig men det hör till vanligt folkvett tycker jag.
#1. Angående det sista: absolut. Skrev det i inlägget först men tyckte det var onödigt att ta med. :P
Men vad bra! Då kan jag testa vad kameran går för..
Man får absolut fotografera på utställningar, ingen har något att säga emot. MEN ägaren får säga emot om den inte vill ha bilder på sig själv.
Jag gillar inte när folk använder blixt för det bländar hundarna.
När jag själv fotar o lägger ut bilder så är jag väldigt noga med att inte ta med föraren ( handlern) om jag inte fått tillåtelse. Även om det är vänner som jag fotar.
När jag har fotat har jag naturligtvis fotat utan blixt och inte visat bilder där handlern är med.
Tack, vad bra att ni sa det om blixt. Jag är gammal socialfobiker och då är det sista man vill att bryta mot outtalade regler och normer på ett nytt ställe ;)