Sollentuna 12/1
Vilka ska ställa ut den 12 i Sollentuna? Jag ska ställa ut min Linus 😀
kissmekate.blogg.se
Jag ska ställa ut min chihuahua-hane Vilgot!

#1 hur gick det för dig ?
kissmekate.blogg.se
oj, missade jag en hundutställning i mitt område? Vad synd!

#3 Jepp , men det var en valputställning , kommer vara en den 16/2 också 😀. Å sen en den 2/3 för alla åldrar.
kissmekate.blogg.se
@ #2, det gick inge vidare. Domaren sa att min chihauhua såg ut som en spets…
Vi hade dock kul och det är ju därför vi är med på inoffar. Jag tar inte domarkritiken på allvar eftersom jag fått andra utlåtanden på officiell utställning!
Själv då? Gick det bra?? :D

Det gick inge bra. Domaren tyckte Linus var omogen både i konstruktion och i själ, å att huvudet behöver torka upp från halsskinnet, att han rörde sig osamlat . Så fick inte ens HP vilket vi har fått på alla andra utställningar då vi också har blivit BIR eller BIM . Så är inte nöjd alls . Han sprang bättre än vad han någonsin gjort, han passade inget som han har gjort förut.
kissmekate.blogg.se
Undrar om det var samma domare…!! Har hört från många som upplevde att "kraven" för ett HP var orimligt höga för att vara en inofficiell valputställning…
Vi har också gått bra på övriga utställningar både inoffar och två officiella. BIR valp. Very good. 4:e palcering och Excellent.
Det var ju trots allt en utställning för valpar, då anser jag inte att man kan ställa såna krav som det gjordes.
Alla inoffar vi varit på har dom nästintill slösat med HP…
Enligt min åsikt så är ju inoffar en inkörsport för många hundägare till utställningsvärlden, så då borde man vara "snällare" i bedömningarna så att man vågar fortsätta med utställningar, om alla inoffar skulle vara som i lördags så tror jag att många potentiella utsällare blir avskräckta.
Vet att det var flera förstagångsutställare med i lördags… Hoppas de vågar testa andra utställningar efter denna…!
Var inte på utställningen själv men hade flera bekanta som ställde sina valpar där med blandade resultat. Personligen tycker jag det är bra att det är "hårda". Visst de är valpar och de kan se ut lite hur som helst eftersom de är under utveckling men domarna dömer ju hunden för dagen.
Ifall alla skulle strunta i att ställa sin hund igen efter en sämre bedömning skulle de inte vara många som ställde sina hundar. Finns hundar som vinner ofta med många titlar och är välkända men som i alla fall får VG då och då.
Fortsätt åk på utställningar och ha kul med era hundar. Ibland kommer de gå bra ibland mindre bra, så är det :)

Ja det var tråkigt :-( Var lite uppgiven , men ska nog ställa den 16/2 i Sollentuna igen. Det. Är inte samma domare .
kissmekate.blogg.se
#8 fast att få VG då och då är väl ändå inte dåligt?!?!?!
Och jag kan garantera att min hund inte såg ut som en spets "för dagen"… Och allt annat konstigt som denna domare sa till många andra…
Och givetvis så fårman olika bedömningar för olika domare, men det ska inte vara blodigt allvar på en inofficiell utställning och verkligen inte blodigare allvar än det är på officiell. För det var så en del upplevde det.
Men vi tar nya tag och det hoppas jag många med oss också gör! För det är ju trots allt en härlog värld att få vara med i!! :D
#10 Jag tycker ett VG är "dåligt". Jag vill ju ha CK och allra helst CACIB.
Domaren som dömde vavva tycker jag är en mycket trevlig och hundkunnig domare som dessutom visar hund mycket bra själv.
Att valpar blir utan HP är inte alls ovanligt. Jag förstår att man som ägare blir besviken men alla kan ju inte vinna och nästa domare kanske tycker att just din hund är den mest rastypiska.
Det är som du säger superkul att ställa hund och man träffar mycket trevligt folk.

Mitt inlägg #9 var menat till #7 #11 nej såklart alla kan inte vinna, jag hade inte räknat med att vinna, men HP hade jag räknat med. Men på inoff behöver man inte kunna rasen man dömer och det kunde inte min domare. Min hundras mognar först i både själ och kropp vid 2-3 års åldern, därför känndes vissa kommentarer inte rättvisa. Så ja, blev ledsen först, men 5 domare mot 1 som tycker Linus är dålig så litar inte på honom. Hade det varit tvärt om var det väl bara att acceptera läget, men i detta fal anser jag att det var en lite okunnig domare.
kissmekate.blogg.se
Vad är Linus för ras?

Eng springer spaniel
kissmekate.blogg.se
åå en sån har ju jag! fast en gammal tant som fyller 10 :P
Inte för o va sån nu heller men Hans Rosenberg är ju jätteduktig på hund och välutbildad på grupp 8.