Ta med valt till utställning
Hejsan Jag undrar bara om man får ha med sig en valp när man är och kollar på en utställning? Och måste den ha uppnått en viss ålder eller hur är det? :)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
4 månader är de som gäller
Och glöm inte vaccinationsintyg och registreringsbevis så att du kan visa både på ålder och vaccinationer!
Ofta så står det på klubbarnas inbjudan/PM om hundar som inte ska ställas ut eller inte får följa med eller inte!
Kolla alltid det innan en utställning så att du slipper stå där och inte får komma in med din valp!!

Okej tack så mycket för alla svaren:) Lilla valpen får tyvärr stanna hemma hos mamma då eftersom han bara kommer vara 8-9 veckor när jag ska på utställningen:(
Är valpen bara 8 - 9veckor betyder det att den nyss flyttat till er ju då skulle inte jag ta med den någonstans. Stanna hemma med valpen den första veckan och börja sedan försiktigt miljöträningen med korta stunder. En hundutställning med massa nervösa människor, tält som kan fladdra i vinden och massor av hundar är tröttsamt även för den erfarne utställningshunden.
Okej från början tänkte jag att det var en bra miljö träning men nu när du säger det så låter det inte lika bra hehe. Så lilla valpen får stanna hämma hos resten av familjen medan jag åker iväg :)
Låter bra det tycker jag :)