Presentation om oss
Hej och hå tänkte att vi kunde berätta lite om oss vilka vi är här inne på sajten.
Kort liten presentation om mej.
Jag heter Charlotta och är Sajtvärd här på hundutställning i fokus.
Är 26 år och jobbar som stallpersonal på en ridskola. Bor tillsammans med min flickvän Jessica (Lixim här på ifokus)
Mitt stora intresse är djur. Jag har hat olika djur under min uppväxt men dom djur jag håller på med nu är, Hund, Häst och Marsvin. Själv har jag en Bedlingtonterrier som heter Max, han är ett år och super go kille. Min sambo har en blandrastik som heter Lea, en super go tjej som är snart2 år. Sedan har vi 7 st marsvin. Vi har 6 st sällskap, men nu även startat upp Skinnyuppfödning så har 1 skinnyhona som går som kommer vara vår första avelshona.
Mitt intresse för utställning kom när jag hade min stora Grand danios tjej, gillar spänningen , och stämmningen som är. Ännu har jag inte ställt ut min Max på några större utställningar, men han är super duktig och snygg :)
Det var kort om mej, skriv nu gärna och berätta vilka ni som dyker upp här på sajten är. Alltid skoj att lära känna varandra lite :)
Charlotta-B

Jag heter Sandra Bohman, Sajtvärd inne på marsvin (och än så länge även på Days of our Lives- även om jag tyvärr inte har tid att vara aktiv där längre).
Jag bor i Ängelholm tillsammans med mina föräldrar och våra djur; en gulvingad amazonpapegoja vid namn Nico på 16 år, tre tibetanska terrier; Kevin snart 11 år, Albin knappt 9½ och Love drygt 5½ (de äldsta är föräldrarnas och den yngte min) och ett varierande antal marsvin eftersom jag håller på med uppfödning av teddysar under prefixet SMF 237 Sweet Dream's och ställer även ut, i dagsläget har jag 13 stycken marsvin; fem honor i åldern tre till sju år ungefär varav samtliga teddy och åtta hanar i åldern ett och ett halvt till fem och ett halvt år varav sju är teddy och en är self (black).
Nu i höst (eller rättare sagt i början av augusti) ska jag börja plugga och jag känner mig verkligen jättetaggad för det- något jag inte har gjort på flera år så det känns väldigt bra :-)
Tyvärr ställer jag inte ut våra hundar längre av olika skäl men jag saknar det verkligen och hoppas på att jag ska komma tillbaka till ringarna så småningom, kanske med Love eller annars med min nästa hund hoppas jag för hundutställning är verkigen någonting som jag saknar.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag har två pudlar, en dvärghane som heter Albin och en toytik som heter Pixie. Jag är helt frälst i rasen, den är så rätt för mig. Brukar kalla mig för pudelfanatiker och pälsvårdsfetischist 

Min första pudel var en liten dvärgkille som hette Emil. Han blev pga sjukdom bara fem år gammal, men övertygade mig om att pudeln är min ras. När han var två år kom Albin, och efter att Emil fått gått över på andra sidan så skaffade vi Pixie. Henne har jag på halvfoder åt en uppfödare och hon ska ha första kullen i sommar, beräknad nedkomst runt 1 augusti. Jag siktar på att ta en kull på henne själv nästa år
så jag spanar runt på hanar för fullt just nu.
Emil ställde jag inte så många gånger, han hade tyvärr två bettfel (hörntänderna nere stod lite för rakt upp så de snuddade vid tandköttet i övre tandraden, och så fattades det två framtänder uppe).
Albin är ställd med excellent som bästa resultat, men tycker utställningar är helt onödiga och vansinnigt tråkiga. Däremot älskar han att spåra!
Pixie är bara två år men har hittills fått två ck och precis på håret blivit oplacerad, kritikerna har varit jättefina. Jag räknar med att sätta igång att ställa henne igen så snart hon kommit i form efter valparna.
#2 Välkommen hit!
Riktigt kul att läsa om dej och dina hundar!
Pudel är en riktigt rolig ras tycker jag, tittade en hel del på den innan vi bestämmde oss för bedlingtonterrier.
Min pappa hade en mellan pudel riktigt rolig tik. Iris hette hon, lever inte idag.
Charlotta-B
Ja, de är skojiga pudlarna! Riktiga clowner som ser till att de får uppmärksamhet 
Vad roligt att man får presentera sig! 
Jag heter Matilda, är Medarbetare på hamster. Bor i Alvesta och har tidigare hållt på med uppfödning av guldhamstrar. Då mitt intresse för hamstrarna fortfarande finns kvar trots att uppfödningen inte gör det så har jag 8 småttingar kvar (i olika åldrar) hemma hos mig och planerar inte att bli hamsterlös än på ett väldigt, väldigt långt tag. 

I början på April detta året fick jag äntligen hem min efterlängtade sheltie-valp som jag längtat efter sedan 8 år tillbaka, en riktigt dröm som blev sann mao.
Han heter Hampus, kallas Hampe och är en blue merle grabb. 
Har funderat på att testa ställa ut killen någon gång i framtiden så därför blev jag medlem på sidan, för att läsa och lära mig! Då detta är min första hund så ser jag mig som ett växande blåbär. En nybörjare som verkligen vill lära sig mer hela tiden. 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Här va det ju "många" som presenterat sig! Själv anser jag mig så viktig att jag gjorde en alldeles egen tråd för mig och vovvarna! Haha. Närå, jag total missade den här tråden
. Länkar till tråden med min presentation istället för att skriva om det här^^:
http://hundutstallning.ifokus.se/discussions/4fef42a188f4724982001513-presentation
#6 hehe , man presenterar sej hur man vill :D Tyckte din tråd var jätte fin och roligt att läsa!
Charlotta-B
Jag heter Emelie och är 17 år (18 om några dagar), bor i Stockholm och har en Jack russell hane vid namn Hugo 3 år, en större blandras vid namn Silas 8 månader, 3 råttor & en hamster.
Har gått handlerkurser med Hugo och tyckte det var grymt roligt! Men har inte ställt ut varken han eller Silas, kommer inte bli något sådant heller.
Med nästa hund blir det nog utställning däremot, men det blir om en massa år 
#8 välkomen hit =)
Charlotta-B
Puttar upp denna, jag som startade en :P
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Ny på denna sida - som jag missat
Hade ett ganska långt uppehåll från utställningar då min sista hund i min förra ras gick i pension och det tog ett tag innan jag hade bestämt mig för vilken ras jag skulle byta till. Ville helt byta ras efter 12 år med shar-pei, till en friskare, sundare och mer förig ras.
Är numera ägare till två slynglar av rasen lancashiree heeler - världens roligaste ras. Mini 1,5 år och Polly 9 månader.
Båda är utställda lite med bra resultat, men Polly är den blivande "stjärnan" av dom
Nu väntar augusti och 3 helger på raken med utställningar - ska bli superkul då Polly kliver upp från valpklass till juniorklass. Med 4 utställningar i valpklass med konkurrens och resultat 1 BIM och 3 BIR, så hoppas vi på mer nu
Mina pärlor:
Mini
Välkomen hit Lo-katt Vilka härliga hundar du har!
Och önskar dej stort lycka till i utställningsringarna :)
Uppdatera gärna för oss hur det går =)
Charlotta-B
Tack
Absolut ska jag göra det
Nästa helg blir det Askersund, efter det Norrköping och helgen efter det stora officiella heelerspecialen i Uppsala - alltid extra roligt med rasspecial där många i rasen samlas
Pust för åkandet bara - tur jag bor i Norrköping och har två utställningar om året 10 minuter från mig
Ska du till Askersund?! :O Jag med! Fast ska ställa dv.snauzcher.! Är de samma dag tro?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#15 - ska du ställa sheltie så är det samma dag, då vi är i samma rasgrupp (vallhundar)
Har smugit runt lite här och kikat, så nu får jag väl ta mig i kragen… 
Mitt namn är Jenny, 20 år fyllda och har två "bestar" här hemma. En dobermannblandning, Idelma, på 10 år (omplacering) och en isländsk fårhund på 5 månader, vid namn Gerpla men som mest kallas Dödsmaskin i den närmaste umgängeskretsen (och i min ena brors hela vänskapskrets).
Har testat på det mesta med Idelma, men det enda jag aldrig testat på ordentligt är utställning, vilket jag har planer på med Gerpla. Än så länge håller vi på lite smått med ståträningen och funderar lite över när vi ska våga ge oss ut i ringen. 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
Välkomna hit, Lo-katt och Vargafrost! 
Hej på er!
Jag heter Johannah och är Medarbetare här på hundutställning i fokus och även på sheltie i fokus. Min stora passion i livet är djur. Mitt första djur var en Norrbottensspetstik som hetter Tiffie, tyvärr kunde vi inte ha kvar henne då min lillebror blev jätteallergisk.. Så hon flyttade till pappas barndomsvän och bodde där tills hon genom en olycka tyvärr avled, 16 (!) år gammal!
Sedan började jag tjata om en ponny. Men ingen egen ponny blev det. Men ett gäng foderponnyer och foderhästar blev det, tills jag var 18. För då köpte jag min första och hittills enda egna häst. En liten holsteinervalack. Liten men bestämd minsann! ;)
Och annars så har jag haft tre kaniner och en katt. Kissekatten bor fortfarande hos mina föräldrar.
Men så till lille vovven som bor här nu då. Tillsammans med min Sambo Niklas har jag sheltien Kiro som kom till oss i februari. Han har nu hunnit bli 7 månader och är full i bus! Vi har ställt ut honom fyra gånger och om han inte blir för stor så ska vi fortsätta! Han älskar verkligen att vara inne i ringen och visa upp sig, även om det ibland är lite roligt att busa med matte samtidigt.. ;) Vi ska även gå en agilitykurs till våren :)
Jag heter Johanna Bedoire, 20årig stolt ägare till en border terrier kille vid namn Bozze samt ett gäng härliga råttor (som jag förövrigt också ställer ut, hehe ;D) Vi har i familjen idag totalt 4 hundar (3 Border terrier & en Border collie x schäfer mix). Bordrarna är Bozze, systern Betty samt Danny som är Bettys son.
Jag älskar fotografering, ni får väldigt gärna ta en titt på min deviantart där finns det ett mindra antal utställningsbilder också :) Jag är råttuppfödare i minimal skala (1 kull) och har idagsläget 9 råttor som tillsammans med hundarna (och pojkvännen) tar upp det mesta av min lediga tid.
Jag började själv ställa omkring 2007/2008. Idag tränar jag på lite olika raser för att sedan kunna bli en handler som går att hyra, har ännu bara fått chansen på mindre raser. Har haft ett mindre antal handlerjobb på Inoff utställningar, vilket varit extremt roligt och lärorikt.
Bifogar en bild på Bozze och mig från Alfta utställningen i Juli.
Det kommer bli en hel del nu de närmaste 4 veckorna, det är tur att både jag och Bozze tycker det är roligt! (Tre helger, 6 utställningar, varav 4 utställningar sker på samma helg *wish me luck*)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hej allihopa!
Ninni heter jag och är Medarbetare inne på kanin, dvärgkaniner och bullhundar. 24 år gammal och lycklig ägare till två Staffordshire bullterriers, tillsammans med min blivande make. Har även uppfödning utav kaniner och har tidigare fött upp hamstrar.
Ställde för första gången för lite mer än 1 år sedan och fastnade för det. Båda våra hundar är väl dock tyvärr inget utställningsmaterial, då hanen är måttligt road över det och tiken har missat att läsa rasstandarden.
Men vi åker på någon enstaka ibland ändå jag och tiken, bara för att vi tycker det är roligt.
Men ja, man kan inte alltid få som man vill. 
Ny medlem här :)
Heter Linda 24 år och bor i sörmland. Jag ställer ut mig irländska röda setter Norma en del och jag hoppas att 2013 ska bli vårt år. Hon fyller 3 år i maj o börjar bli riktigt fin i kroppen.
Jag ställer mest pga att jag själv tycker det är kul, det är trevligt och man kommer ut. Jag ställer både på inoff, nat och internationella just därför.
I min utställningsträning jobbar jag med extern belöning och framåtdriv för att få det där "showiga". Helst skulle jag vilja visa min hund utan koppel men de får man ju tyvärr inte. Setter är ju dessutom en ras som man ställer upp men vi försöker träna en del på frivisning också.
Ringtränar gärna med andra så bor ni i närheten av nyköping hör gärna av er! :)
Hej!
Ny på sajten.
Jag heter Sanna, och jag bor i Luleå. Kommer ursprungligen från Stockholm. Jag har velat ha hund hela livet. Men nu i maj 2012 så köpte jag och brorsan en gordonsetter. Han heter Zacke. Han är ca. 9 månader.
Zacke är en livlig, aktiv och busig hund som älskar att springa, vara ute och jaga fåglar. Han älskar att leta godis, göra trick och andra saker som han får tänka i.
Ska troligtvis börja jaga fågel med han!
Både jag och min bror är nybörjare med utställningar. Har varit på tre som Marcus har gått med han. Nu i december ska jag gå min första i Kalix! :)
Hans bästa kompis är våran lilla hankatt på ca. 10 månader. Honom är det kul att busa med! Men min lilla hona tycker inte om att busa med honom ;)
(Bilden är lite dålig, vi var inne i ett ridhus)
Mvh Sanna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får väl ta och presentera mig här också!
Jag heter Elinore Björkbacke och är 16 år, har två hundar. En Australian Shepherd valp och en Australian Shepherd/Samojed. Jag började ställa ut min blandras 2009, och förra året så tog det fart och jag började ställa ut andras hundar!
Kanske ska berätta lite mer om mina hundar, min blandras hane Diablo är 4 år och har hittllis med min hjälp vunnit som högst BIS2 på blandrasutställningar. Han blev tyvärr diagnotiserad med otroligt dåliga höfter och artros på den högra höftleden, eftersom vi tävlade agility innan så fick det nu tas bort från hans liv. Men han kommer debutera i Rallylydnad i början av nästa år!
Min Australian Shepherd valp Nox (Wunderbaums Sabbra Cadabra) på 7 månader var inte jätte planerad. Hade kontakt med uppfödaren 2 veckor innan kullen kom, och 1 vecka innan bestämde jag mig för att välja denna uppfödaren! Och det var ett otroligt bra val! Jag har hittills ställt ut honom 4 gånger, han har fått bra placeringar som högst BIR valp. Han har inte riktigt kroppen för show, men han är ju bara en valp. Han är mycket lovande enligt domarna!
När jag väl började så smått att jobba som handler, var mitt motto att smälta in i bakgrunden. För enligt mig ska man inte stå ut i ringen, utan allt ska ligga på hunden! För mig är det jätte roligt att få chansen att kunna ställa ut så många otroligt snygga hundar, som verkligen presterar bra i ringen.
Hej!
Jag heter Kim och jag bor i Stockholm tillsammans med min sambo, katten Nelson och hunden Vilgot.
Vilgot är en långhårig chihuahua kille som föddes 1 april 2012. HAn har bott hos oss sedan 1 juli i år.
Jag har länge varit utställningsintresserad, men inte kunnat ha hund förens nu. Så äntligen har jag tagit klivet in i utställningsvärlden. För det är verkligen en helt annorlunda, men spännande värld!
Vi har än så länge bara varit med på två inoficiella utställningar då Vilgot inte har åldern inne så att säga! Dock så har det gått ganska bra. Vilgot tyckler det är roligt och visar gärna upp sig!
Första utställningen blev vi oplacerade på, men vi fick en fantastiskt fin kritik och konkurrensen var jättehög, så jag tyckte att det var helt rätt att vi blev oplacerade!
Den andra utställningen däremot gick ännu bättre, Vilgot fick superfin kritik, fick HP och till slut blev han BIR Valp!!!
Nu i januari kommer vi att göra officiell debut på MyDOG 2013! Ska bli superspännande!
Så i och med det kjommer jag säkert att ställa tusen frågor om allt som har med utställningar att göra!