Presentation
Hejhej!
Ny här inne, är rätt aktiv inne på hundar däremot
. Har blivit manad (av sajtvärden själv!) att skriva en liten presentation om mig och mina hundar^^.
Jag heter Johanna är 21 år och är bosatt i Luleå. Kommer ursprungligen från Uppsala för den som kan vara intresserad av det. Hund har jag väl velat ha i stort sätt hela livet. Den drömmen gick i uppfyllelse juli förra året då papillon valpen Kingpin flytta in hos mig. För nästan precis två veckor sedan flyttade även hund två in, närmare bestämt Pins kullsyster Sansa (Kezella i stamtavlan). Jag visste att jag ville ha en till hund men hade tänkt vänta tills Pin va lite äldre. Men när jag såg Sansa på blocket kunde jag inte låta bli att ta henne, det va ödet! Jag blev ju störtförälskad i henne när jag besökte kullen när dom va små, men då skulle jag ju ha en hane så det blev aldrig vi två, förrens nu då
.
Kingpin är en väldigt aktiv gosse som älskar att hålla igång och "arbeta". Han gillar sök, träna tricks och i stort sätt allt annat vi har prövat på. Har förhoppning om att kunna köra endel agility med honom, för skoj skull då (i alla fall som det känns nu) men har svårt att hitta en bana. Jag får ständigt höra om hur otroligt fin han är så tanken är att han ska ställas ut när han är redo för det. Har stora förhoppningar på honom inom utställning! Jag själv har ju inte erfarenhet av utställning överhuvudtaget så även jag måste ju förberedas, en av anledningarna till att jag är inne på den här sajten
.
Sansa som då är Pins kullsyster har jag som sagt bara haft i två veckor än. Men på många sätt är hon den precisa motsatsen till brorsan. Hon är en riktig knähund som nöjer sig lika bra med att mysa i soffan som att vara ute på äventyr. Hon är dock fortfarande lite osäker i och med den nya miljön. Det här blir hennes tredje hem (inte räknat med uppfödaren). Hon är alldeles för liten (väger endast 1,5kg) och kommer därför inte att ställas ut, det är liksom ingen idé. Hos förra ägaren klipptes hon även ner så hon ser inte så "papillonig" ut just nu.
Ojojoj vad jag kan skriva! Ska ge mig nu, hoppas någon kom så här långt. Undrar ni över något är det bara att fråga!
Mvh Johanna
Hej och välkommen hit!
Sett din tråd på hundar om din kille! Jätte söta båda två. Tack för din presentation! Kul att lära känna dom som är här inne lite =) Uppmanar vi dom andra med att skriva lite om sej själv och deras hundar 
jag önskar dej lycka till på utställningsringar runt om i landet =)
kommer du hålla till mest hemma? lr kommer du åka landet runt?
Charlotta-B
#1 Jadu det är en bra fråga. Jag kommer ju ifrån Uppsala och är nere hos familjen ibland, så då kan det ju tänkas att jag kan ställa i Stockholm och dom krokarna. Annars är jag rätt fast här hemma eftersom jag varken har bil eller körkort. Och tack så mycket för välkomnandet och den fina komplimangen till vovvarna. Jag tycker absolut att fler ska skriva presentationer! Har du skrivit någon? Kan du länka till den i sånna fall
.
Okej, ja det kan ju bli lite klurigt om ma inte har bil å så. har inte det själv så vet hur det kan va.
Men det löser sej oftast trotts allt :D
Här hittar du det :)
Charlotta-B
Jag heter Sanna, och jag bor i Luleå. Kommer ursprungligen från Stockholm. Jag har velat ha hund hela livet. Men nu i maj 2012 så köpte jag och brorsan en gordonsetter. Han heter Zacke. Han är ca. 9 månader.
Zacke är en livlig, aktiv och busig hund som älskar att springa, vara ute och jaga fåglar. Han älskar att leta godis, göra trick och andra saker som han får tänka i.
Ska troligtvis börja jaga fågel med han!
Både jag och min bror är nybörjare med utställningar. Har varit på tre som Marcus har gått med han. Nu i december ska jag gå min första i Kalix! 
Hans bästa kompis är våran lilla hankatt på ca. 10 månader. Honom är det kul att busa med! Men min lilla hona tycker inte om att busa med honom 
Mvh Sanna