Malmö Valp 11/11
Jag ska dit och ställa min Whippet i Juniorhandlingen :)
Ska försöka kolla på er då! :) Lycka till!!
Var för någon stans i Malmö ligger det? Funderar på att åka dit och kolla, för att se hur det går till med hundutställning. :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Dolly ska ställas 
// Nadja
Nya Malmö Mässan :)
Spännande!!
#5 Ja! Dock inte jag som ska ställa ut henne utan min syster :(
// Nadja
#6 Hoppas att det går bra :)
Jaja jag ska dit och titta med min mamma ;) har ju ingen valp denna gång.. Men nästa år har jag nog! Funderar på att para Engla. Men vi ska dit nästa år för mamma ska köpa en ny akita bebis! Dem föds snart så hoppas de blir några fina :)
#6 Tack! :-)
// Nadja
Inte långt kvar nu :)
Börjar bli nervös, men imorgon blir det vaccinering, badning och kloklippning. Sen drar jag på läger och kommer hem kvällen innan. Så det gäller att fixa allt nu.
Imorgon gäller det, idag kom vi fram till Ystad och killen är badad och fönad och lite trimmad inför morgondagen! Lycka till alla!
Jag som ville dit och kolla, men tyvärr så kunde jag inte det. Så Lycka till nu alla som ska visa imorgon :)!
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Hur gick det för er alla? Nox gick bara hem med kritiken och excellent, inget HP pga för tunn tyvärr.
Hur gick det för er alla? Nox gick bara hem med kritiken och excellent, inget HP pga för tunn tyvärr.
Gick inte särskilt bra för mig och Milton. Han ville bara till mamma, så han drog och skällde som bara den. Känns som att jag gjorde bort mig totalt
Men får väl ta och inse att han inte gillar utställningar. Har försökt få mamma att låta mig ställa vår Varghund, men enligt henne är han omöjlig att ställa. Någon som vet var man kan låna hund och hur man gör?b
#17 hur menar du med att låna hund? Ställer du ut ändast i juniorhandling? Och hur aktiv på utställningar är du? T'ex jag är mycket aktiv och har aldrig behövt oroa mig för hund, har jag ingen egen med mig så ställer jag andras hundar, ställt: Golden retriver, Dvärgpincer, akita (japanska och amerikanska), mops, irländsk varghund, västgötaspets mm.. Ja och då podengo som är min egen ras :) Men då ställer jag både för uppfödare och nybörjare, ställer i alla klasser från valp till veteran + avels-uppfödargrupper.. Ska du till stora Stockholm i år? (Söndagen)
Korthårs collie också, som var en av mina favoriter -09. Jag tog hennes första Cert ;)
#20 Jag vet att de är en del som lånar hundar, men själv tycker jag att man ska ha en hund där man vet vad det är. Min Engla hade ingen annan än jag klarat av, för hon är mammig och när jag ska ställa andra hundar (kan tillochmed vara när jag ska ställa hennes dotter) så skriker hon! Jag hade tygbur till henne förr, aldrig igen.. Engla tog isönder dem och sprang in i ringen till mig.. Jäkla hund haha! Men jag vet inte hur det är i juniorhandling, jag har aldrig varit med där och kommer inte vara det heller. Jag är på utställningar för att få en bedömning av min/mina hund/hundar och inte för att få en bedömning på mig. Många har frågat: går du på juniorhandling eller har du gjort det? Svar: nej! Jag är lärd av mamma och mycket självlärd. Men jag prova att gå på en prova på träning.. Aldrig igen, jag blev helt förvirrad hur man kan göra så.. Byta sida av hunden och sånt, neeeej tack! OBS! Såhär tycker jag och det är inte menat åt någon annan än mig själv!