Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: allmänt
Läst 2726 ggr
Dreamgoldery
1

Min och ches underbara historia ~~

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min och ches underbara historia ~~

för 5 år sen köpte jag lilla underbara dig av en helt snäll uppfödare som valde den perfekta hunden åt mig! Jag ville såklart ha en brun men fick en svart Collie men om jag tänker efter så vill jag inte ha en brun jag ville ha en svart tjockis som dig! Vi köpte dig för 10'000 kr och vi är ennu nöjd över vårt köp över dig.. När jag fick se dig blev jag kär o längtade tills vi tog hem dig ville även ta hem dina syskon haha dom var så goa oså när ni kom under staketet och sprang iväg så fick jag springa efter o jaga er småttingar haha minns du? åren gick och du blev bara större och fjantigare haha som attu sov alltid under täcket i min säng av rädsla osen näru pissade överallt o du fick sova i köket haha xD .. du blev så sur så du började gnälla o jag fick sova inne i köket med dig, när jag vaknade låg du på min kudde o gossade med mitt hår du var så fjantig men endå så gullig av dig men såklart pissade du på dig under borden där jag nästan sovde…. Det luktade inte så gott… men sånna som du e ju så gubben inget man kunde gö nått åt haha. efter nått år så lärde du dig att uppföra dig som en riktig karl förutom attu pissar på farsans säng fallu inte får åka bil XD som du även fofarande gör höhöh… När vi alltid var ute och gick till skogen så villeu in på andras tomter som har staket o du försökte komma igenom springan i staketet men du fastnade och jag fick gräva ut dig blev så rädd så det gick hur fort som helst då jag inte ville attu skulle skada dig .. det tog nästan 5 timmar och få ut dig du var skadad så fick bära dig hela vägen hem men du hadde bara en liten skråma på ryggen som tur var! Det läkte men sen så var ju en störd person tvungen o skada dig då han gjorde så du sprang in i en stolpe så du skadade dig så du nästan gick bort:/ Jag blev förbannad o skällde ut personen och sa åt '' gå härifrån på engång ! hurfan kandu gö sådär mot en liten rädd hund?! '' så han stack och jag sprang genast till dig och tröstade o bärde in .. jag grät hela kvällen av rädsla attu skulle gåbort ennu engång men som tur var så klaradu dig!<3

närdu var 2-3 år så blevdu påkörd o bröt benet precis så det gick av i mitten. Vi fick åka till ett ställe osen enda till sundsvall osen till ett ställe längre bort o det var minst 100 mil vi åkte för hitta en veterinär som kunde laga ditt ben! Vi ville inte mista dig! Vi hittade en som kunde laga dig i stockholm det kostade bara 35'000 kr för dom skulle laga ditt lilla skadade ben vi ger vad som helst för du ska bli hel och glad igen även fall det skulle kosta miljoner ! Jag bryr mig inte om pengar om det handlar om dig för jag vill att du ska va glad och nöjd ist för vara skadad i ledsen!.. när vi tog hem dig efter operationen så blev du så glad att du fick komma hem till oss igen. När jag släppte ut dig så fick du va lös som jag trodde inte du skulle gå såfort näru hadde bandage men det gick undan jag fick springa o sätta fast dig då du inte fick gå såfort som du kunde rammla o skada det igen!

När du blev hel kunde vi ut o gå igen o det var ju bra annars fickdu va ute på gården en liten stund osen vila.. Efter 8 månader näru blev hel så började vi träna igen o det gick bra du älskade det osen började vi hoppa lite lätt kanske en hästbomm o näru fick upp styrkan.

vi tränat i 4 månader på små hinder så hoppade vi högre o högre o än i dag kandu hoppa 1,50 m! så stolt över dig Che! du hoppar det utan jag säger till eller vill det jag ställer bara upp o du hoppar bara över när jag fixat hindret!
Du är en riktig hoppare även fast du e rädd om ditt ben o jag e sjukt rädd om dig så älskar du endå att hoppa o jag kan inte hindra dig! Jag hoppar bara högt med dig när det e mjuk mark/sand osv .. Om du inte vill hoppa så hoppar vi inte för jag vägrar o tvinga lilla bumsiga dig.  Älskar lilla dig blacky o det ska du veta gubben även fast vi hatar varann ibland så kan vi även va bästisar för det!:D

som det sägs '' En hund är människans bästa vän '' och det e sant kan jag lova dig!

en berättelse från mig o blacky..<3

Dreamgoldery
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Entill bild på min älskade Che! fotad av mig:)

Charlotta-B
0

Oj vad ni varit med om mycket! Fin han är =)

Charlotta-B

Dreamgoldery
0

haha du anar inte! vi har minst varit med om allt som går vara med om!

han e ju finast:D