Oj så fast!
Haha de är typ sjukt, Jag har aldrig varit den som är så förtjust vid utställningar och tyckte de var mer svammel (detta gäller ALLA utställningar inom ALLT) eftersom jag bara har tävlat och tränat bruks med hunadr och hippning/dressyr med häst.
Men efter helgen… Jag är fast! Jag vill verkligen att min nästa hund ska kunna ställas ut oxå! Vilket ger mig ännu mer problem med val av ras… Jag vill ha en Schäfer men jag vägrar att ha en "utställningsschäfer" pga den Anatomiska hälsan på dagens hundar.
Hmm… Nu blire allt att tänka till! ;D
Ja utställningsschäfern är ju bara sorglig att se
Hoppas att du hittar en ras som passar dina behov, kanske någon av de andra bruksraserna ? 
Ja, jag har ju iofs alltid varit intresserad av en Malinois oxå och den ser ju helt ok ut! ;D Dock är jat inte så speciellt påläst om mallens "fel" Får sätta mig och plugga på ^^
Vet precis vad du menar! Har alltid tänkt att utställning är tråkigt för både människa och hund. Trodde liksom att hunden sågs mer som ett objekt och accessoar och inte fick vara hund. Men så är det ju inte! Super roligt är det ju! Och det är ju fullt med hundiga hundar!
Förrseten, har du någon koll på utställningar i Luleå?
Har försökt kollat men eftersom jag egentigen inte har en blekaste om VARS man ska kolla så är jag inte säker, men jag har inte hittat nån mer i norrbotten över huvutaget :s
Det brukar vara glest med utställningar uppåt men ställen där utställningar finns är ju dels på skk's hemsida, där finns alla officiella länsklubbsutställningar listade fram till 2014. För inofficiella så kan man kolla på bland annat http://www.rytterling.se/inofficiella2012.htm och http://www.hundtwitter.se/inofficiella-hundutstallningar Sedan får man hålla utkik på rasklubbens hemsida och se om de ordnar någon 
#5 Tack!! :D får hålla koll ^^
vad roligt att du har ändrat din uppfattning :)
För mej är utställning en rolig grej och visa upp min hund, träffa andra likasinnade med samma intressen. Sen är det ju alltid roligt att få bra placering och pris. Men helheten är så otroligt viktig med :)
Charlotta-B
#7 Ja självklart! :D
#8 Ja absolut! De var ju helt underbart med massa trevlig människor, "gamla" bekanta, Fina vovvar, Men får träffa en massa olika raser som man inte brukar träffa m.m. :D Sen är de ju ett plus att man får en trött hund efteråt ;)