Konstigt?
Hejsan, om man får 1 placering, excellent och BARA bra kritik, borde man inte gå vidare då?
Jag fick det på utställningen jag gick på i lördags, kan det vara för att jag inte var en bra nog handler? elr vad kan det vara som gjorde att hon i´nte gick vidare?
För att gå vidare till bästa tikklass ? Nej för det krävs ett ck = certifikatkvalitet och det delas inte alltid ut även om kritiken är bra, allt beror på hur höga krav domaren har.
#1 Ok, har alltid gått vidare på alla andra utställningar så jag blev lite chockad den här gången :P
Utställningar är ett lotteri =)
#3 Jaa, och domaren favoriserade mörka hundar osså ;P
Pappa försökte trösta mig med att säga att det inte var lätt att kunna se att det var en fin hund när man är en halvblind holländare xD
Så där är det ju, jag har varit på utställningar där enda hunden i klassen fått excellent men inget ck (fast den fått det tidigare av andra domare). Det känns trist, absolut! Domaren plockar bara fram de som h*n verkligen gillar. Andra gånger kan 4-5 stycken i varje klass få ck, då blir det minsann fullt i bästa han/tikklassen…
(Sen ska man passa sig lite för att prata om domaren med andra, det kan ses som ett brott mot SKK´s regler
Ingen fara det du skrev här, men så du vet.)
#5 Ukej!
Ja, det var lite trist men sånt får man ta :P