Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettallmänt
Läst 1872 ggr
mejamylove
0

Konstigt?

Hejsan, om man får 1 placering, excellent och BARA bra kritik, borde man inte gå vidare då?

Jag fick det på utställningen jag gick på i lördags, kan det vara för att jag inte var en bra nog handler? elr vad kan det vara som gjorde att hon i´nte gick vidare?

Belimas
0

För att gå vidare till bästa tikklass ? Nej för det krävs ett ck = certifikatkvalitet och det delas inte alltid ut även om kritiken är bra, allt beror på hur höga krav domaren har.

mejamylove
0

#1 Ok, har alltid gått vidare på alla andra utställningar så jag blev lite chockad den här gången :P

Belimas
0

Utställningar är ett lotteri =)

mejamylove
2

#3 Jaa, och domaren favoriserade mörka hundar osså ;P

Pappa försökte trösta mig med att säga att det inte var lätt att kunna se att det var en fin hund när man är en halvblind holländare xD

Amandla
0

Så där är det ju, jag har varit på utställningar där enda hunden i klassen fått excellent men inget ck (fast den fått det tidigare av andra domare). Det känns trist, absolut! Domaren plockar bara fram de som h*n verkligen gillar. Andra gånger kan 4-5 stycken i varje klass få ck, då blir det minsann fullt i bästa han/tikklassen…

(Sen ska man passa sig lite för att prata om domaren med andra, det kan ses som ett brott mot SKK´s regler Flört Ingen fara det du skrev här, men så du vet.)

mejamylove
0

#5 Ukej!

Ja, det var lite trist men sånt får man ta :P