Första gången i juniorklass.....
och min lilla pärla på 9,5 månad slog till och blev BIR och tog sitt första CERT idag i Askersund
Endast hon och BIM-hunden fick excellent, resterande hundar very good. Här sitter en trött matte som är oerhört stolt över sin yngsta tös.
Min något äldre pärla fick very good, men kanonkritik. Hon är liten och får ibland nerdrag pga det - domaren ville ha "lite mer av allt"
Men hon är min pärla ändå.
Skäms på mig - en tik till blev excellent och alltså 2:a bästa tik.
Grattis till certet! 
Shit vad coolt!
Jättegrattis!! 
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tack - det va riktigt, riktigt roligt
Nu kör vi igen på söndag (smidigt på hemmaplan i min stad) och ser hur det går då. Det är en domare som aldrig dömt rasen i Sverige, så det kan bli spännande
Härligt! Grattis! Längtar till nästa år när vi sätter fart med utställningarna igen förhoppningsvis =)
Helgens utställning blev inte alls lika rolig och en trist domare (hårdhänt med hundarna).
4 tikar (från junior till öppenklass) och en valp i rasen. Valpen HP och av de andra 4 fick endast min juniortik excellent, men utan CK och de övriga Very Good…..alltså ingen BIR representant denna gång ?
Alla tikarna har tidigare fått minst 1 excelent med Ck på utställningar och alla utom min andra tik har fått CERT. Så denna domare tyckte inte alls som de flesta andra domare - men så är det ibland
Vet vem jag aldrig ska ställa hund för igen i alla fall, för det är första gången någonsin som min människoälskande unghund visade ogillande mot en domare - just för att hon var hårdhänt !
Påminner om en domare jag också ställde för förut, en gång aldrig mer!
Usch, såna domare ogillar vi. De ska vara snälla mot hundarna! Att de vill testa hunden lite för att se hur den reagerar är väl en sak, men de ska inte göra det på nåt dumt sätt.
Nä hon drog så mycket i läpparna för att kika överallt i munnen att det verkade göra ont - trist.
Tyvärr gick det inte kolla domaren innan, då hon aldrig hade dömt rasen i Sverige förut - men nu vet vi
Jag älskar däremot domare som ser glada ut, som berättar varför dom dömer som dom gör och gärna skriver ordentlig kritik. Oavsett hur det går, så är det alltid trevligt att få veta varför det gick som det gick