Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 4431 ggr
Charlotta-B
0

Förberedelser

När du och din hund ska iväg på en utställning, hur förbereder ni er då?

Är ni den typen som har allt planerat en vecka innan, alla borstar och övrigt man kanske behöver är redan packade, fikat är bakat.

Lr är ni kanske den som "slänger" ihop lite saker på morgonen innan det bär av.

Detta kanske beror på vad för utställning? om den är nära lr en bra bit bor? Kanske beror det på om det är en inoff lr en Off?

Fundera och dela med er :) Spännande!

Charlotta-B

Charlotta-B
0

Jag är nog en mittimellan typ, gillar planering men samtidigt gör jag det sista samma dag, Jag har en pälshund, så jag får nästan alltid gå upp runt kl 05. och bada och föna :) men det är kul!

Charlotta-B

Sandra-B
0

När jag ställde ut så fixade jag ordning i princip allt kvällen innan, det sista på morgonen innan vi skulle åka.

Saknar verkligen att ställa ut hund, är verkligen inte samma sak med marsvinen (även om det är kul det också).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Charlotta-B
0

Kan tänka mej det är stor skillnad, Vi ska ställa ut marsvinen i höst i Landskrona. Se hur det går, det blir den första :)

Hundutställning är super kul, Jag har inte ställt ut Max sen i våras, har varit massa annat i vägen, men snart så :)

Charlotta-B

Sandra-B
0

Vad roligt, då ses vi förmodligen där! :-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Foxterrier
0

Eftersom jag alltid har lång resväg till utställningen så kan jag inte lämna något till samma morgon, i nödfall hundbadet. Så det blir dagen innan som själva packandet görs och helst även hundbadandet.

Trimningen däremot påbörjas flera månader innan säsongens första utställning och sista tillfället innan utställningen blir antingen en eller ett par dagar innan beroende på vilken dag som passar mig bäst. Trimningen kräver mest planering och absolut mest tid. Sen fortsätter trimningen under hela utställningssäsongen. Oavsett om det är utställningen en gång i veckan eller en gång i månaden så ska hunden trimmas minst en gång i veckan för att få ett bra resultat.

Charlotta-B
0

Var bor du? :)

Trimma är skoj, men som du säger så kräver det planering och det tar tid. Massa tid.

Tur att det är så otroligt roligt att ställa ut så det är värt allt :P

Charlotta-B

Foxterrier
0

Norrbotten. Det är bara en utställning såhär långt som haft mindre än två timmars körtid, de flesta har mer än så för mig. Och eftersom jag ska samåka en del av vägen ökar det på tiden en del med väntande och packa om bilarna.

Trimma är är roligt men jobbigt, i alla fall när det kommer till utställningstrimning. Men visst är det värt det! Och man blir bortskämd med att hunden inte fäller, det är nog den allra största fördelen.

Charlotta-B
0

Okej, tråkigt att allt ska ligga så långt bort :(
Ska du ställa i växjö? Fast det är ju väldigt långt.

Ja det är så sant =) Har själv trimmat en del :)

Min hundhan äller inte. dom har ingen underpäls.. =)

Charlotta-B

Foxterrier
0

Än så länge åker jag inte längre söderut än Vännäsutställningen, har för mig att det tog typ 5 timmar att köra dit. Så nä, jag ska inte till Växjö. Flört

Det skulle vara roligt att någon gång besöka vår Foxterrierspecial, men den är alltid långt bort. Sist var den i Gränna.

Ja visst är det bra med klipp- och trimraser som inte fäller. Skrattande

Charlotta-B
0

Ja då förstår jag.
Klart det hade varit skoj för dej :) Alltid speciellt att åka på utställning för sin egna ras :P

Charlotta-B