Ringträning
jag brukar annordna ringträningar då och då och framförallt när de är utställningar i närheten där vi bor.
Hur många som kommer varierar och jag tar bara en sumbolisk summa på 20 kr som jag använder till o betala parkeringar till utställningar ja åker själv på :P Främst gör jag de för att jag tycker de är så kul.
Vi brukar öva på att springa/gå i grupp, olika koncentrationsövingar, kolla igenom hela hunden inklusive tänder och testiklar på hanar, stå, snabba ståenden, simultanförmåga ( att se vart man springer o kolla på domaren som kanske bara använder teckenspråk samtidigt ), förflyttningar och över lag hela den social grejen. är de en mindre grupp kan tid läggas lite mer på att verkligen hitta rätt metod och takt åt just de ekipaget men svårt när man är fler.
Ni som annordnar ringträningar eller brukar gå på ringträning vad tycker ni skall finnas på en bra ringträning. Jag vet att många tyker mina ringträningar är trevliga och bra men känns som ja aldrig förnyar mig kommer på nya roliga saker.
På mina träningar, som förövrigt går av stapeln ikväll 👍 brukar vi "leka" utställning. De kommer in i ringen, går runt ett par varv, ställer upp hundarna och kommer fram en och en för en besiktning. Sen får de gå triangel eller fram och tillbaka och ställa upp hunden framför mig. Det är lite olika vad de olika ekipagen har för behov, men jag brukar anpassa så det passar alla. Hellre för enkelt tänker jag än att det blir för avancerat och lång väntan…
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Någon som känner till bra ringträningar till hösten i skåne så får ni gärna hojta till. Har aldrig ställt ut då min dåvarande(såld till mamma) fick ett tandfel. Har nu en valp(chinese crested) som jag tänkte testa att ställa på lite inofficiella till hösten när han har åldern inne :)
Passar inte inlägget in så kan ni ta bort det :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Bjallstal kolla med rasklubben, brukshundklubben, kennelklubben eller andra hundklubbar i närheten! Ibland finns grupper på Facebook också!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#2 Sydskånska Kennelklubben brukar anordna ringträningar. :)
#2 Vi har ibland! Gå med i gruppen på Facebook så ser du när där är. Du kan också göra egna träningar och annonsera det där! https://www.facebook.com/groups/642205449223665/
Ts kommer du anordna lite mer ringträningar till våren? :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#6 Om det finns ett intresse senare i vår när vädret blir lite behagligare kommer de bli några träningar om tid finns. vet inte hur mitt liv kommer se ut i vår.
Jag är iaf intresserad då :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Någon som har ringträning i Katrineholmstrakten?
http://nouw.com/sawas 
Jag bor i Oxelösund. Ringträningen är främt i oxelösund men även i Nyköping. Så sent som igår var vi i Råby i ett ridhus.
Har varit med i en utställningsgrupp. Vi gjorde allting precis som man gör på en riktig utställning. Ibland så gjorde vi som i jh, att testa att ställa de andra i gruppens hundar. :)