Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettallmänt
Läst 1258 ggr
linda88
10

Visat utan koppel

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då jag inte hittade någon regel så visade jag idag Norma utan koppel i ringen. Gick så bra så och slutade tillslut som BIS 4. Mycket beröm från övriga utställare, domare och funktionärer som tyckte det såg trevligt ut och jag kan bara hålla med mycket bättre utan de där snöret :P

DeniceP
0

Snyggt!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Hanna
0

Vad glad jag blir! Snyggt. Rolig idé. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Persifone
0

Vad fint! Finns det verkligen ingen regel om det inom SKK? Nu blev jag nyfiken!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

linda88
0

#3 Jag kunde inte hitta något och ingen anna ja frågat heller. Borde kanske fråga skk men har inte kommit mig för. de är väl inte så noga på små inoffare i alla fall :P

AnneN
0

Har inte heller hittat någon regel som säger att man måste ha koppel.

Är man bara 100% säker på att ens hund inte sticker till andra hundar i/utanför ringen oavsett vad som händer så ser jag inte heller något större problem med att visa hunden utan koppel.

Gjorde det ett par gånger med min gamla labbetik som pga kronisk öroninflammation inte kunde använda halsband (hade dispens för att få ställa trots medicinering), men hon var så totalt fokuserad på mig hela tiden så hon reagerade inte ens på hundar som slogs i närheten eller de som försökte hälsa på henne, hon brydde sig knappt ens om domaren då h*n kände igenom henne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thea_thea
1

Såg jättefint ut! Mycket bättre än de utställare som springer runt med hunden hängandes i halsbandet.

Persifone
0

Håller med #6. Ser det alltför ofta, tyvärr =(

Persifone
3

Tog kontakt med SKK om det är okej att visa utan koppel. De svarade: 

"Hunden ska visas i koppel och sedan är det upp till domaren om denne godkänner något annat."

linda88
0

#8 Vad bra då får man kolla med domaren innan nästa gång då. Tack för du tog reda på de :)

Persifone
1

#9 Jag blev så nyfiken så kunde inte låta bli :P

Hade varit kul att gå in med hunden lös, hade sett så mycket trevligare ut än alla de i min ras som "stryper" hunden så det ska se ut som den har mycket bättre resning och hals =(

Joyous
1

Har skk skrivit någonstans att hunden ska visas med koppel? Sen undrar jag lite över att "de ska" men samtidigt "upp till varje domare"? Är det okej eller inte? Som vanligt vägrar skk att ge raka svar.

Persifone
0

#11 Jag kan inte hitta vart det står att de ska visas i koppel. Hade ju varit det bästa om de kunde hänvisa mig till regeln så klart…