Anmälan
Min pudels trimmare sa att hon tänkte anmäla till Pudelklubbens uts i Hässleholm i oktober och det tänkte jag med och den finns med på SKK internetanmälan och allt, inga problem.
Men hon sa också att hon tänkte anmäla till en annan pudelklubbs uts fast i Göteborg, dock så finns det inte med alls i SKK's internetanmälan utan när jag letade i Pudelklubbens västra avdelning så fann jag uts hon pratade om där och att man tydligen kunde anmäla via Pudelklubbens internetanmälan? Aldrig varit med om detta innan.
Är det vanligt att rasklubbarna har egna anmälningar såhär? För dom rasutställningar jag gått på har jag alltid anmält via SKK, så känns lite konstigt men antar att det är via Pudelklubben jag får anmäla mig då..?
Ja, du anmäler via Pudelklubben 🙂för ett par år sedan köpte de in programmet som möjliggör internetanmälan.
#1 Tack för ditt svar! :) Ska anmäla inom snart framtid och där var några frågetecken kring den anmälan så jag återkommer när det är dags så kanske man kan få hjälp med det :)
Jadå, jag gör mitt bästa 🙂
Så nu har jag satt mig och tittat lite mer på anmälan. http://www.pudelklubben.se/aktiviteter-2/utstallning/internetanmalan/?event=41
Det är den jag ska anmäla till och det jag har funderingar över är följande:
På utställning plats, ska man då skriva i Göteborg?
Står hunden för championat? Vad menar dom där, om hunden är champion eller om den (i mitt fall) är ute efter cert för att bli det?
Sen under står det ju utställningsdatum och ort, är det då där den fått cert eller? (Vad betyder CC på svenska?)
Hundens namn och titel, är det då om den då har en titel t.ex. svensk champion?
Sedan på far och mor, om dom har mer än 1 titel, ska man skriva alla då?
På telefon står det incl country code, måste jag som svensk fylla i något mer än telefon nr där?
Blev en väldans massa frågor märker jag, men jag fattar inte så mycket av denna anmälan haha 😃 är ytterst tacksam för det du kan svara på! 😊
På utställning plats, ska man då skriva i Göteborg?
Ja, det hade jag gjort.
Står hunden för championat? Vad menar dom där, om hunden är champion eller om den (i mitt fall) är ute efter cert för att bli det?
Det menas med att om hunden skulle få ett cert vid utställningens tillfälle så blir den champion, alltså om den exempelvis har två cert sedan innan och får sitt tredje…
Sen under står det ju utställningsdatum och ort, är det då där den fått cert eller? (Vad betyder CC på svenska?)
Där skriver du in datum och ort för tidigare cert hunden vunnit.
Hundens namn och titel, är det då om den då har en titel t.ex. svensk champion?
Hundens namn är det som står i stamtavlan och då eventuell titel, typ svensk utställningschampion, viltspårschampion osv.
Sedan på far och mor, om dom har mer än 1 titel, ska man skriva alla då?
Jag brukar kopiera in titlarna från hunddata, och tar då med föräldrarnas samtliga titlar.
På telefon står det incl country code, måste jag som svensk fylla i något mer än telefon nr där?
Där skriver du bara ditt svenska telefonnummer. Den text som står på engelska riktar sig till utländska utställare.
#5 Tack så mycket för svaren! Nu blev jag lite klokare haha 😃 Så nu blir det till att anmäla!
Lycka till :D