2 juniortikar
Jag är så duktig så jag har anmält två juniortikar till Chihuahuacirkelns utställning på söndag… 🤪 Det gjorde jag iofs innan min dotter bestämde sig för att åka till England och jobba, så jag trodde hon skulle hjälpa mig. Dumt ändå att tävla mot sig själv kanske? Jaja, nu har jag sån tur att en uppfödarkollega jag ska samåka med hjälper mig och tar den ena lilla damen så tar jag den andra. Funderade på om jag skulle slå till och anmäla dem i parklass när jag ändå håller på? Vet inte riktigt hur det går till, det har jag aldrig gjort tidigare! 😃
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Låter jättekul! Jag brukar också anmäla fler. Bara på kul. Håller tassarna:))
Parklass ska deltar av hundar av olika kön som är nästan identiska varandra. Framförallt färg. Så med dina e de lite svårt ;-) Men vilken tur att du fick hjälp att ställa, ibland är de tur man har vänner på utställningar ;-)
Haha okej! Skumt, för min uppfödarkollega ska ställa sina två tikar i parklass? Och dom är inte så lika…
Medarbetare på Chihuahua
Läste på lite: Nyheter för i år!
Parklass – 2 hundar av valfritt kön, anmäls på plats i sekretariatet, 30 kr/par (hundarna måste vara anmälda och finnas i katalog).
Bästa huvud – Domaren väljer under bedömningen att ge ut kort för tävlan om bästa huvud, där man i finalen korar en vinnare.
Bästa rörelse – Domaren väljer under bedömningen att ge ut kort för tävlan om bästa rörelse, där man i finalen korar en vinnare.
De vinnande hundarna går vidare till BISS final på söndagen där båda hårlagen möts!
Vänligen ta med jämna pengar!
Medarbetare på Chihuahua
L:en (Metalhead Lady Luck) badad, Sofi (Uslada Dalvos Sharm) badar jag så sent som möjligt, hon är som nästan flottig i pälsen fast hon nyss har badat och L:en ser alltid nybadad och blank ut… Så olika det är!
Medarbetare på Chihuahua
Ja, det är det, som är så spännande, tycker jag! Och man kan eg. Aldrig rekommendera ngt schampoo till ngn annan, när man inte känner till just den hundens pälskvalitet. Det finns ingen, som har exakt samma.
Jag badar egentligen inte mina hundar annat än om dom ska ställas ut eller om de är väldigt smutsiga förstås, men det är helt klart så att jag badar alla mina hundar på helt olika sätt!
Medarbetare på Chihuahua
Nä men se där ja! 😊
Medarbetare på Chihuahua
Jaha de var en special, de har sina egna regler. Jag ställer väldigt sällan på våra, så jag kan bara de officiella reglerna. Där ska de vara av olika kön och vara så lika varandra så möjligt. Färg, teckning, storlek, kropp, huvud you namn it. De ska vara 2 identiska hundar av olika kön. Där av namnet PAR Men specialer är annorlunda, de gör sina egna regler.
Hoppas du fixar många foton, TS, så vi får OOO:a:))
Jag ställde i parklass på vår special förra helgen!
Min hane och hans syster, spännande värre haha..
Man ställer likadant som vanligt, fast med två hundar samtidigt. Blir nog lite lättare om man tränar på det först (vilket jag inte gjorde, dumt nog) Den största hunden innerst. Våra hundar är inte superlika varandra, men de vann! :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!