Kinas världsutställning 2019
Idag snubblade jag över denna länk på min Facebook. http://dognews.se/2015/07/21/namninsamling-bojkotta-varldsutstallningen-i-kina-2019/ Den handlar om varför världsutställningen i Kina 2019 bör bojkottas samt innehåller en petition att skriva på för att visa sitt stöd. Underskrifterna skickas sedan till SKK. Ni har ju säkert redan hört talas om Kinas skandalösa och brutala hundköttsfestival? … Känns lite märkligt att ett land som behandlar hundar så känslokallt och rent av horribelt som det uppdagats att Kina gör under sin festival, ska hålla en såhär stor utställning för just hundar. Jag har skrivit på, och ni som vill kan göra det med.
Skrivit under!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag skickade den på Facebook, liksom många andra antar jag.
Hemskt. De obehagliga är ju dessutom att FCI hotar att stänga av NKK upp till två år för att de visat tydlig motstånd emot detta. Alla länders kennelklubbar borde gå emot detta och FCI borde vakna upp!
Usch, jag läste det:( Det sägs ju att politik och ( hund)sport inte ska blandas ihop. Jag anser att man måste protestera så högljutt man kan, på alla plan mot det man anser är fel.
Usch.. Inte ok av FCI att hota med avstängning. Det är verkligen sandlådenivå från deras håll.. Man måste få uttrycka sig, det är inte som att det BARA är ledningen i NKK som sagt ifrån heller utan även deras medlemmar. Det som kan bli lite galet när vissa bojkottar är ju dock att andra inte gör det. Vissa hundar dyker upp medan andra visar sitt ogillande och missar viktiga priser på sina. Nej det är tokigt att det är lagt där från början.