Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1345 ggr
akittehmonster
1

Presentation av mig

Hej! Jag är en av dom nya medarbetarna på sajten. 

Jag heter Jannice, bor i halland så är mycket ute och fotar utställningar i trakten. Jag är 18 år den 20:de augusti.  Första gången jag ställde ut var i barn med hund (4 år gammal)  med en Australisk Cattle dog. Vi fick en bra start tillsammans då vi hamnade på 1 plats av 18 barn. 
Går hund (utbildning) så kan mycket om just hund och hundutställning. Kan mycket om ras och äger själv  3 hundar. 1 med stamtavla men som dock är felfärgad för utställning och 2 blandraser. 

Yrza, tik, 5år. - Kinesisk nakenhund/Chihuahua 
Affe, hane, 3 år. - Grand danois 
Pandora , tik , 9 veckor. - Pomeranian/Chihuahua/Kinesisk Nakenhund 

Jag ställer ut på blandras utställning, har även hållit i en egen utställnng. Jag håller på med Agillety, Free style, trix, spår och lydnad för övrigt! :) 

På sajten kommer jag inrikta mig mycket till dom som har blandraser. Vi har lika stor rätt att ställa ut. Kommer också visa hur jag tränar Pandora till att blandras utställning. 

Kommentera gärna fall du äger en blandis!

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej Jannice ! Kul att "träffas". Kul att få Blandis belyst! Vi har några!

akittehmonster
0

#1 Men gud så söta! Raser?

[[Boris Sager]]
0

Chihuahua och pudel- Den grå och vita Chihuahua och yorkie - den beige och vita Rescues från puppy mills.

akittehmonster
0

Awww gud vad söta!! Namn? Ställer du ut? 
Puppy mills? Nu blev jag intresserad!!

[[Boris Sager]]
1

Hittills har jag enbart ställt ut mina rashundar. Jag är med I en rescuegrupp sedan många år, där vi hjälper till att stänga valpfabriker här i USA. Vi omplacerar de hundarna. De här två tog vi för några år sen. Den gråvita heter Simba, kille och de beigevita heter Benny. Just nu är de faktiskt med oss på hund show i Mecklenburg, NC :) Men vi har inte ställt ut dem på ngn blandisutställning.

akittehmonster
0

Aha du bor ej i sverige :O