Vad är snyggast?
Hej!
Jag har en fråga till er vad ni anser ser bäst ut. Jag är ingen nybörjare på hundutställningar men nyfiken på vad ni tycker! 😊
Har en keeshond tik på 14 månader och min undran är om ni tror det spelar någon roll om jag står framför henne under domarens bedömning eller om jag sitter vid henne. De allra flesta som visar "min" ras står upp.
Det är ju lite enklare att sitta ner för då går det snabbare att korrigera ett ben, lägga upp svansen bättre, med mera. Men tycker ni att det stör hundens helhetsintryck om jag som handler sitter?
Skickar med en bild, jag sitter i mitten med rosa blus.
Tacksam för alla smakråd :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Gör det som känns bäst för dig! Jag har småpudlar, i pudelringarna varierar det alltid hur man gör, vissa sätter sig och andra inte. Jag friställer helst, mina knän fixar inte hukande/knästående. Och så tycker jag det är snyggast med fristående dessutom. En korrekt byggd hund ska klara att ställa upp sig själv tycker jag, och det går att lära hunden små signaler om man vill att den flyttar något ben eller så.
#1 Tack för ditt svar :)
Beror helt på hund och ras. Jag tycker det är snyggast när hunden ser 'stolt'' ut. En del hundar ser livrädda ut när man friställer och vice versa. :) Är hunden däremot helt obrydd, tycker jag det är snyggast med friställande! :D
Jag gör det som passar oss bäst. Jag har en hane jag kan friställa och en jag måste gå ner på knä med
Gör det du måste för att hunden ska se så bra ut som möjligt. Tycker inte att det stör att du sitter där!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Tack för alla synpunkter 👍
Alla hundar trivs ju med olika! :)
Här provade jag både sitta och friställa!
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |