Bur eller utan?
Ni som bara har en hund ni åker runt och ställer ut, har ni bur med eller inte?
Jag har en hund bara, som jag ska börja ställa ut nu (vår debut är en inoff den 14 mars, sedan Malmö Int den 29 mars), men jag kan inte bestämma mig för om det är värt besväret att leta upp en jättecanvasbur (till en hund som är runt 70 i mankhöjd) eller inte!
Vad tycker ni?
Fördelar/nackdelar?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jag har alltid bur. På utställning är de lång väntan och i buren kan min hund slappna av och vila mellan tillfällena hon skall vara i ringen. Annars skulle man ju behöva släpa med sig hunden så fort man vill gå bort o prata med dom mitt emot, springa bort till en annan ring o titta, köpa mat, gå på toa eller vad som vilket skulle innebära en trött o slö hund i ringen. De är ju ofta väldigt stökigt o stimmigt på utställning också, speciellt inomhus så de är skönt för dom att få komma undan lite.
Jag har ställt ut 3 gånger (på inoff än så länge) och tycker det är guld att ha bur! :D Håller med ovanstående! :)
Jag hade helt klart satsat på en canvas bur, vet att 4dogs har stooora sådana. Hunden får lättare att koppla av och slipper bli trampad och biten på av andra hundar. :)
Jag har alltid bur med till hundarna (eller burvagn) men alltid så att de har ett eget utrymme där de kan vila och slappna av i. Tycker de är besvärligt att ha de i koppel hela tiden, och det är suuuuper tråkigt att ställa en trött hund. Även jag kan slappna av när jag vet att min hund är lugn och skyddad i sin bur.
Har alltid bur med :) Just för att låta dom ha en plats där de kan känna sig lugna och trygga samt vila. Det är inte alltid trimbordet åker med (har cocker) men buren är aaalltid med.
Ingen tvekan! Bur såklart! Där kan hunden få koppla av ifred när den behöver och komma ifrån omgivningen vill säga. Enligt jordbruksverket så ska 3 sidor av 4 täckas på buren (?) Så hunden får sitt egna space. :)
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |