Utställning 2 dagar på raken
Ser att både Malmö utställningen och SPKs utställning är samma helg och jag skulle vilja ställa på båda.
Nyx tillhör ju grupp 9 som dom då skrivit ut är den 29/3 i Malmö och SPKs är den 28/3 så jag har ju möjlighet att gå på bägge.
Men vad tycker ni? Jag hade väldigt gärna velat ställa på båda men hur ser ni på det att gå på två utställningar dagarna efter varandra? :)
Tycker absolut att du ska ta tillfället och gå på båda. Jag gjorde så i höstas när det var SSUK ena dagen och SKK andra 🙂 Se till att hunden får vila ut efter första utställningen bara.
Tycker inte det är något problem. Eller vad är det du tycker skulle hindra? Oftast när jag fortfarande ställde så ställde vi flera dagar i rad.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Tack för era svar! :)
#2 Ja jag tänkte mer att det kanske blir för mycket för hunden? Kan ju bli 2 långa dagar om man går vidare och då är det ju också 2 nya miljöer för hunden, så var väl det jag tänkte kanske kunde bli knas :)
#3 Har du en stabil hund som känner sig trygg med dig så är det absolut inga problem, mesta av tiden så kan du ju sitta och mysa med hunden eller till och med gå iväg om du är inne tidigt på morgonen och ska in i finalen sist på dagen. :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Är de en vuxen och van hund är de inga problem, vi visar även på trippelutställningar när dem är. 2 dagar i rad händer ofta, så våra hundar är vana. Även juniorerna klarar detta super. Men sen känner inte jag din hund, jag vet inte heller om den är tävlad innan, och inte heller hur gammal den är.
#4 Ja så kan man ju göra! :)
#5 Hon är 10 månader, kommer då vara 11 månader vid utställningarna och de blir isåfall hennes 5-6 utställning hon ställs på, då i juniorklass (för första gången). Hittills så har hon varit väldigt duktig och hon känns som en trygg och lugn individ (så lugn som en pudel nu kan vara haha), så jag anser väl att hon skulle kunna klara av det.
Men vill ändå fråga och höra andras synvinklar på det för vill ju inte göra något som inte är bra för henne :)
#6 Men då tror jag inte de ska vara några problem! Såklart avgör ändå du, men jag hade gjort det. Och är de så att du på söndagen upplever att hon inte orkar eller att de blir för mycket, då är de inte mycket värre än att stryka henne. Jag chansar, men innan jag går in i ringen bedömmer jag om hunden orkar eller inte. Sen har ju jag väldigt aktiva jakthundar också, så de har en massa energi. De är surt att sen sitta hemma när de är utställningen på söndagen med en pigg hund. Den kan reta en ganska länge.
#7 Ja precis, håller med dig :)
Så nu har jag precis anmält oss till båda utställningar så får vi se och hoppas det går bra! :)
Kör hårt!
Min lille jycke ställdes två dagar i rad, ena dagen slätt excellent och dagen därpå klassvinnare, med CERT och 3:e bästa hane!
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
#9 åh vad roligt att höra! Å grattis till certet! :)
Då säger jag lycka till TS! Vi kanske ser varandra i Malmö. Jag kommer att vara där båda dagarna, på lördagen med en och på söndagen med en annan. Kulkulkul
#11 Vad roligt, det kanske vi gör! Tack och detsamma! :)