Skillnad när det väl gäller?
Tänkte höra med er som ställer ut och har hundar som är något reserverade till vardags. Är det stor skillnad på era hundar när ni tränar hemma och när ni väl står i ringen?
En av problemen vi har under träning är att min hund inte travar med huvudet högt, utan han har det lågt och framsträckt vilket gör att han ser rädd ut även om han inte är det…
Så jag har funderat på om han kommer att lyfta huvudet ordentligt vid en utställning då det är ny miljö osv. som han inte är van vid.
Min förhoppning är att han är som sin mamma - reserverad och introvert hemma, men totala motsatsen på utställning.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Har flera hundar (och har haft) som är suuuper tråkiga hemma. Visar sig inte, lyssnar inte och är helt ointresserade. Tills vi kommer till en utställning, oooojjjjj vilken fart de blir på dem. Då gör de allt för lite godis och gör allt för att vara hos mig. Så de kanske e så även med din hund. De bästa är att köra på inofficiell så ofta det går, jag kör med mina tills de är 3 år gamla. För att de verkligen ska få träna ordentligt.
#1 Ok, ja min är blir 2 i augusti och vi har första utställningen under våren nu - blir helt nytt då jag inte ens själv varit på utställning >.<'
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Åk på massor av inofficiella och lär dig känna hunden när den är i ringen. Titta på hur andra gör och fråga om de är något. De kommer gå hur bra som helst när ni väl kan varandra.
#3 Ok, ja problemet är att jag har svårt att ta mig någonstans, så vi övar massor på allmänna platser och försöker vara med på ringträningar när tillfälle ges =)
Perfekt! Prata även med vänner om de vill agera domare, känna igenom hunden och kolla tänder. Hjälper massor.
#5 haha ja imorgon kommer några kommun-nissar hit - så skall nyttja dem lite med hantering och stå på bord 😃
Helt perfekt!