Koppel
Hej!
Jag och en vän satt och diskuterade utställningar och kom in på utställnigskoppel. Hon har labbe och jag eurasier, och jag vet att med eurasier vill man ha ett koppel som inte sticker ut så mycket. Jag vet inte hur det är med labradorer? Hon sa att hon sett att de flesta bruna labbar haft orange koppel när hennes hund ställdes ut, är det en vanlig färg för dem? Och hur är det i så fall med svarta labbar? Förlåt för många frågor men jag blev nyfiken :-) Vilka raser vill man "gömma" kopplet på och vilka raser använder man blingbling till? Eller är det helt individuellt?
Det är nog mycket efter smak - själv vill jag ha ett neutralt och enkelt, men kopplet borde inte spela roll då det är hunden man tittar på ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Tack för svaret! :-)
Jag vill också ha kopplet så neutralt som möjligt. När jag ställer ut labrador har jag tunt retriever koppel i hundens färg. Försöker att alltid ha kopplet i samma färg som hunden.
De hundar jag oftast sett med bling bling är naken hundar och vissa vinthundar. De har oftast ett bredare halsband. :)

De flesta jag sett brukar ha ett koppel som smälter in i hundens färg, tex svart koppel på svart labbe, brunt på brun hund och gult till gula hundar, sedan har det ju blivit populärt att ha en massa bling bling på kopplen i diverse olika färger.
Själv använder jag ett helsvart koppel till min svarta labbe.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!