Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tips-och-råd
Läst 2493 ggr
Saffran0Spice
0

Skarpa färger vid utställning?

Skulle en skarp färg som ex rött eller turkost vara opassande på en handler i en utställning?
Jag undrar detta då jag inte vet vilka kläder jag borde ha när jag ställer min hund.

Han är svart och turkos framhäver verkligen honom och hans svarta färg massor - men skulle det kunna vara en störande färg för domaren om jag som handler hade turkost på mig? 🤔

linda88
0

nej du kan ha på dig vad du vill som sitter bra.

Saffran0Spice
1

#1 Ok, jag har nämligen hört att man ska vara försiktig med vad man klär sig i så därför frågar jag för säkerhetsskull ^^

Amandla
1

Färg kan vara bra, då ser domaren er ordentligt 🙂Man ska framhäva hunden och dess färg, som exempel: om man har en vit hund vars färg slår mot aprikos/gult men man vill få den att se vitare ut, så ska man undvika gula/beige/varma toner och istället välja något i blått, kallrosa osv.

tjoopa
0

Färgglada kläder till svart/mörka hundar är skit snyggt :) Turkost är en av dem snyggaste färgerna, dessutom passar det till nästan alla hundar ;) Har själv ställt ut min gråa hund i turkosa byxor, ingen risk att hund och handler flyter ihop ^^

Saffran0Spice
0

#3-4 det låter bra!
Och bra tips med tonerna =)

Jamie+Engla
0

Jag gillar när de är skarpa färger, men man ska inte ta över bara. Att ha något som framhäver hunden är de bästa :-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Hildgrim
0

Vart ska du ställa?

LillPom
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nee då det är lugnt! 

Jag hade detta på mig senast jag ställde Inez  som är också svart, då fick hon sin bästa kritik och cert m.m… så jag vet inte men jag ser det som ett gott täcken ;) Jag ser att känner man sig själv lite ''showig'' så blir man  kanske lite mer självsäker och hunden känner av sig :) 

Så länge man bara kanske inte ha massa saker som håller på… jag har enbart den här klänningen, vanligt svart koppel och inga märkvärdiga skor bara för att det inte ska bli to much :) Ta det som du känner ser bäst ut för dig så du känner dig bekväm! :)

Saffran0Spice
0

#7 inte bestämt ännu, utan förbereder mig så mycket som möjligt inför utställningar nästa år - men vart första blir vet jag inte =)

#8 Tjusig!
Tyvärr har jag inte kropp för den sortens klädsel XD
Men ska kika efter ett par turkosa byxor eller kanske en lång kjol =)

Yanni3
0

Så länge du är hel, ren och inte smälter ihop med huden så säger jag  "go for it"!😉

Saffran0Spice
0

#10 låter bra det ^^
Jag kan hålla mig ren och inte smälta ihop med hunden - hel är däremot inte så troligt hahaha XD

Yanni3
0

Hahaha! Du får försöka. =)

Saffran0Spice
0

#12 det ska jag absolut - hellre försöka och misslyckas än att inte försöka alls! =)

Yanni3
0

Precis! ;) Och sålänge du och vovven har kul, de är de viktigaste. :P

Saffran0Spice
0

#14 Ja vi ska testa iallafall - min lilleman är lite reserverad och tycker att främlingar som tar i honom är ganska otäckt (skakar, vänder sig bort och söker skydd hos mig) Så vi tränar en hel del på detta och ska testa att ställa några gånger.

Men om jag ser att han verkligen inte vill detta så kommer vi ge upp utställning, det är viktigast att han känner sig trygg och ok med det =)

Yanni3
0

Okej men vad kul att ni testar iaf. =)
Min är tvärtom han älskar allt och alla. :P
Testa träna t.ex. i djuraffären att de som jobbar får ta på honom om du ställer upp honom och lite sånt så han "vänjer" sig vid främlingar lite. Gjorde jag på en skygg tjej som jag hjälpte till med att träna och de gick jättebra.=) ara ett tips ;P

Självklart är de viktigast att dom tycker de är kul och är bekväma i situationen och ibland behöver dom testa ett par gånger först. Bära eller brista, ni får nog kul ska du se. =)

Saffran0Spice
0

Ja vi hoppas iallafall det =)
Vi hoppas att han är lik sin mamma, de är precis likadana till sättet - men när hans mamma hamnar i ringen är hon en helt annan hund och är helt makalös!

Så peppar peppar att hennes som är likadan ^^

Yanni3
0

Hehe ja ibland överraskar dom en. :P
Håller tummarna för dig!

Saffran0Spice
0