Veterinärintyg?
Dino skadade sig i början av sommaren precis innan vi hann komma igång med att ställa ut, han fick genomgå operation och det har nu vart flera månader av passiv rörelseträning, massage, stretching smärtstillande/antiinflamatorisk medicin, vatten rehab och etc…
Nu är vi äntligen på väg tillbaka och känner oss redo för att snart komma igång med utställning igen. Dock så verkar Dinos benställning ha förändrats av operationen. Min fråga är då om det är möjligt att få veterinärintyg på att det är operationen som ändrat benställningen? Alla hans ben står fint och rakt fram förutom just det han är opererad i, jag bifogar en bild så ni kan se.
Be veterinären om ett intyg så ska de nog gå fint.
Finaste Dino 😍 (han blir farlig i ringen!)
Ett veterinärsintyg borde inte vara svårt att få tag i, ett förslag är att höra på kliniken om det finns någon av veterinärerna som själv ställer ut - har själv upptäckt att det är mycket fördel att ha med dessa att göra! 😉
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag kan inte hjälpa att jag undrar varför du ska fortsätta ställa ut honom? Menar inget illa, absolut inte, men hans rörelsemönster borde vara påverkat och då blir bedömningen orättvis då en domare ska bedöma vad h*n ser. Eller har jag övertolkat problemet?
#1 & #2 Perfekt, ska prata med veterinären som utförde operationen på honom 🙂 kanske även ska prata med hon som vi går på vatten rehab hos, hon ställer själv ut så kan ju höra med henne också!
#3 varför skulle jag inte fortsätta ställa ut honom? Hans rörelsemönster är ej förändrat, han går och springer fortfarande med raka ben. Dock, när han står stilla, så har han benet vinklad utåt just pga operationen. Ett intyg på att det är operationen som gjort att ena benet ej står korrekt när han är stilla tycker jag ej är orättvist. Man ser ju att alla benen är bra vinklade förutom ett. Han är för övrigt en frisk och fin individ med en bra stam, det skulle vara jätte roligt att få fortsätta med utställning och kanske till och med få någon titel i framtiden 😃
Okej, då förstår jag 🙂Kör på och se vad som händer.
Som amandla säger så ska dommare bedömma det han ser. Intyg borde inte spela nån roll! Visst kan du ställa ut han, försök och ställ den sidan som båda benen står bra på mot domaren då. Men finns det hundar som är ungefär lika fina så kommer dom garanterat komma före tyvärt.