Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 1940 ggr
Mlyy
0

Klädsel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Vad ska jag ha för klädsel till min lilla tös när jag ställer ut henne? :)

Vi var på inoff-utställning i början på sept, men då hade jag en handler. Nu ska jag ställa henne själv första gången i slutet på december, också inoff, är så nervös! ;)

Saffran0Spice
0

Hade nog valt kläder i neutrala och lite mörkare färger - typ brunt, caffelatte eller sandfärgat för att framhäva hunden =)
Tror faktiskt sandfärgat eller caffelatte passar bäst!
(söker själv råd om detta dock - men har svart hund ^^)

Mlyy
0

#1 Okej, tack! :) Ska man typ ha kavaj-liknande eller funkar det med jeans liksom? ;p

Saffran0Spice
2

#1 är inte helt inne i detta, men jag hade tagit så neutrala och bekväma kläder som möjligt. Man visar ju hunden och inte handlern så att säga - men man behöver ju inte springa i mjukisbrallor XD

så ett par jeans och en kavaj tror jag blir utmärkt ^^

(+ gissar att du är kvinna? Ha en bra BH! finns inget värre än hoppande boops 😉)

Amandla
1

På inoff funkar det fint med jeans! Det kan det göra på en officiell utställning också, det beror på ras och sammanhang. Jag har pudel och där blir det mer och mer vanligt att man ställer i dräkt och fina skor.

Mlyy
0

#3 Okej :) Nej det är klart, haha! Stämmer att jag är kvinna, ska tänka på det! ;)

#4 Okej, tack. :) Aha, förstår. :)

Jamie+Engla
0

Gröna kläder? Lila kanske? Tänk bara på att ljusa kläder och en ljus hund inte passar, så ta gärna en mörkare nyans :-) Lycka till!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

linda88
0

Tycker rött är väldigt snyggt mot blue merle hundar

Mlyy
0

#6 #7 Tack så mycket för svar! :)

tezzla
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan nog ha det mesta färger, svart och grönt är något jag sj har mycket