Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettallmänt
Läst 6563 ggr
linda88
1

Utställningsmål 2014

Nu är jag nyfiken på vad ni har för utställningsmål 2014.

Vad gäller min gamla tant Flo så skall jag bara ställa henne inofficiellt i veteranklass för att hon tycker de är kul o verkligen showar men håller inte måttet på officiella bedömningar.

Norma hoppas jag blir C.I.E. Hon har ett CACIB kvar i ett annat land att ta. Annars skall vi bara fortsätta ställa o försöka ta oss in på listorna. En hård konkurrens i rasen så det är verkligen kul när det går bra. Hoppas även vi får vara med o tävla i Sörmlands vackraste hund nästa år för det var väldigt trevligt och roligt.

Jamie+Engla
0

Målet nästa år är att få Kiara till dansk champion, och plocka lite poäng för årets podengo. Både i Sverige och Danmark. Att få köra igång engla på inoff inför en ny säsong. . Och så hoppas på att Scarlett plockar lite :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

linda88
0

Blir mitt första utställningsbesök till Danmark 2014 så de ser jag fram emot. Aldrig ställt hund där och sist jag var där var ja typ 8 o var bara på legoland. 

Funderar på World dog show också men de är så dyrt att åka över med bil :/

Lycka till med era mål :)

Mahjong
0

För oss blir det till att fortsätta ställa på några inofficiella utställningar för att öva upp oss. I juni är planen att ställa på första officiella, om vi känner oss redo innan dess så kanske det blir tidigare oxå.

Sugar Mist
0

Jag vill testa att ställa Flynn, att testa utställning är något jag velat göra länge men med en hund som ogillade hundar och människor och en som måste klippas och fixas med har det inte blivit av.

Flynn dock, är ganska social och verkar inte ha något emot hundar heller, så att testa att ställa ut honom är något jag vill göra under 2014.

-

Jamie+Engla
0

Till danmark åker vi varje år, ibland flera gånger per år. Vi bor 30 minuter från bron, så för oss e de lätt över till DK ;)

[tk1971]
0

Jag är nybörjare och har ställt ut min valp några gånger inofficiellt. Det kommer jag att göra fler gånger nästa år, och troligen så gör vi vår officiella debut nån gång under sommaren. Ja, sen så har vi ju tredagarsutställningen som hålls här på hemmaplan i augusti så frågan är om vi inte är med på ett hörn där också…

Vi behöver lite ringträning med nån kunnig person, så jag kommer nog att boka in nån sån kurs nästa år.

linda88
0

#3 Vad spännande. Hoppas de går riktigt bra för er.

#4 Förstår dig, har man en hund som inte tycker om andra människor, hundar eller hela miljön på en hundutställning skulle inte jag heller visa den. Hoppas nya vovven kommer tycka att det är kul och du också förhoppningsvis :) Lycka till!

#5 Hehe ja då är de ju nära o bra. Kanske ses vi i Roskilde i Maj då. Ska vi springa i BIS ringen tillsammans med varsin hund ;)

#6 Spännande, Lycka till :)

Michaela-N
0

Vi vill bara fortsätta ställa ut, har inga resultatmål då jag misstänker att vi kan få fler good, men jag vill gärna ha ett VG i år, så vi får se!

Jamie+Engla
0

#7 Klart att vi ses i BIS!! Haha.. podengo placerar sig nästan aldrig i gruppen ens..

tezzla
0

har inga hundar som håller måttet så, ska ställa de vuxna inoff, och off för kul, vi gillar ringen hela högen =) sen ska valpen göra debut på söndag, sjukt nervös, off debut i sommar i junior för honom sen

Jamie+Engla
0

Va många de är som ska till my dog :) Den är för dyr för oss.. åker hellre till stora Stockholm jag.. titlar som står på spel där :)

tjoopa
0

Våra utställningsmål är att ha roligt, träna, träffa massa hundmänniskor kring ringen och kanske knipa något cert? :)) Måste bara få till pälsen lite innan sommarens officiella börjar ;) Sedan får vi se om vi möjligtvis far på någon utställning utanför Sverige :P

emeliagranstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inget riktigt mål eftersom Lukas fortfarande växer så det kan ju gå både upp och ned. Just nu är han 6 månader och den 22:a februari ska vi på en inoff på hemmaplan! 

Hans första utställning när han var 4 månader blev han BIR och fick HP, han blev också bland de 8:e bästa i BIS-ringen av ca. 23 valpar. 

På andra utställningen då han var 5 månader så tävlande vi mot hans bror och vi kom då 2:a och fick HP. 

Vår första officiella utställning blir i Vännäs i Juni där jag vet att det är fler från kenneln som ska ställas, blir skitkul! 

Här är en Bild på Lukas på 6-månadersdagen!

Elverpige
0

Jag har ställt min grabb inofficiellt under förra året (BIR och BIG valp, BIM valp och BIR Junkl. bl. a), vi ska börja 2014 med några inofficiella + mer utställningsträning och i april blir det första officiella! :)

Det enda direkta målet som vi har just nu, är att husse (min sambo) ska ta få till att ställa honom också :)

Jamie+Engla
1

På söndag smäller de av! Första utställningen för i år :) Fredericia i Danmark ska få denna äran (haha). Detta bli dessutom kiaras första utställning i Champion klass, så de ska bli extra roligt :) Delar bild på min lilla champion :)

linda88
0

Kan passa på o fråga dig då #15 Vist krävs de bara pass o rabiesvaccinering o de vanliga vaccineringarna för att åka över till Danmark. Hittar ingen info om avmasknings krav men jag kanske är blind :-P

Jamie+Engla
0

Hmmmm….. Svarar så fort jag kollat upp de till 100 %! Men tror inte de behövdes? 100% svar får du i morgon!! :)

LuLeLo
0

Ställa i en inoff och sedan köra på på några officiella i sommar. Lära mig hur jag ska utställningstrimma Lotus och andra knep som är bra att ha i ringen. Vi får köra på och se hur det blir, helt enkelt. Lotus och jag är väldigt nya inom utställningsvärlden, han har bara blivit ställd 2 gånger i sitt liv :).

Tass Josephine

Jamie+Engla
0

Nej #16.. inga krav på avmaskning längre :) Vi åker tyvärr inte till fredericia imorgon. Scarlett är utan päls och kiara är stel bak. Så vi låter dem vila lite innan nästa utställning :)

Snackavi
0

Ok.

Jamie+Engla
0

Ok.???? Var de en nödvändig kommentar?

linda88
0

Toppen tack för upplysningen då var jag inte helt blind :-P Tråkigt med hundarna, hoppas Scarlett blir mjuk o fin i sina ben snart igen.

Jamie+Engla
0

#23 Scarlett sakna bara päls. Kiara var de som är stel ;)

linda88
0

Jaha Sorry :-P

AnneN
0

Mitt utställningsmål 2014 med Valle har jag inte ens funderat över… Han är en labbe på ca 1½ år som flyttade in hos mig 26/12 2013, innan dess så är han bara ställd officiellt 1 gång i juniorklass och fick då bara Good.
Jag har sedan dess hunnit ställa han på en inoff med något bättre resultat.

Har tänkt anmäla till några officiella utställningar i vår/sommar och hoppas på att kunna få Excellent iallafall, allt utöver det är bara bonus om vi får något. Viktigast är att jag och Valle har roligt tillsammans och oavsett vad domaren tycker så har jag ändå världens snyggaste labbe i mina ögon 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
0

Målet är att klara av den vi är anmälda till i april. Om det blir fler får tiden utvisa.

**MVH Cerrolyn

linda88
1

Vad kul att de verkar vara så många nya utställare som vill pröva. Kan varmt rekommendera vår klubbs inoffare den 17 maj på ramdalens ip i Oxelösund utanför Nyköping. Vi är snälla och låter nybörjare ta den tid de behöver :-)

Cerrolyn
0

Jag skulle inte vilja se mig som ny utställare. Jag kommer att ställa min hund nu en gång och mer blir det nog inte.

Men om det inte varit så långt hade jag kunnat ta en miljöträning till på er klubbs inoff. 😉 Men då jag inte ska sattsa och jag har valp så håller jag mig nära hemmet.

**MVH Cerrolyn

Anna-Helga
1

Jag har anmält min lille Oscar till Strängnäs och Västerås och en inofficiell även den i Västerås! Det ska bli roligt att se vad han tycker om det och även höra vad han får för kritik!

Ratlings
2

Målet är att slappna av med svansen slak när vi "står" och sedan att börja ställa överhuvudtaget! 😃

// Lise
When nothing goes right, go left!

linda88
0

#31 Vet inte vad de är för bord du ställt hunden på men de ser väldigt halt ut. Kan vara därför hon håller in svansen. Sen bör du sänka handen något för ett ner naturligt o ståtliga uttryck :-)

Ratlings
0

#32 Hon håller in svansen överallt så det beror nog inte på underlaget. Handen råkade vara hög här, men på dom andra bilderna hade flyttade hon på benen precis vid fototillfället så denna blev "bäst" sas 🤪

// Lise

linda88
0

Okej. Vet du varför hon gör så. Är hon osäker?

Ratlings
0

Nej jag vete sjutton.. Hon är inte ett dugg osäker. En framåt, trevlig och människokär valp. Med mer träning tror jag nog det kan släppa :) förhoppningsvis! :)

// Lise

Snapsen
0

Nu blev det dubbelt…

Snapsen
2

Vårt mål detta år är att delta på alla officiella i vår närhet+rasspecialen. Det blir minst 7 utställningar detta år.

Förhoppningen är att han ska gå lika bra som förra året då vi lite halvhjärtat började när han var valp för miljöträngens skull. Han blev BIS 2 på vår första dock inofficiella så vi fick lite blodad tand och fortsatte under året lite smått. Det resulterade i en Grupp 3 placering på en inoff utställning samt ett Reserv cert på en internationell utställning. 

Så detta året hoppas jag ska ge oss ett Cert, vore så himla kul 😃 Åh andra sidan är vi i unghundsklassen nu så man har ju ingen aning om hur han står sig där.

LuLeLo
0

Mer uppdaterade mål:

Så många inoff som möjligt! Herre, mamma är eld och lågor över det här, och jag tycker att det är skoj med, så vi har kollat upp och kommer i princip anmäla oss till varenda inofficiell utställning nu i vår och sommar. Hehe, det blir en del. Varför? Ja, bra träning, helt enkelt. Sen är det så skoj när det går bra, även fast det inte är på riktigt ;).

I höst däremot, då drar vi igång. Offisar, here we come! Ska försöka att komma med på varje officiell i vår närhet, och så blir det CockerShowen i oktober med såklart, den brukar dock vara inoff.

Inga riktiga mål. Hoppas bara att vi har en utseendemässigt fin hund så att vi kan komma en bit på utställningsbanorna :).

Tass Josephine

Belimas
0

Det enda målet vi har i år är att ställa ut nykomlingen på en officiell utställning i september i valpklassen då han kommer vara 6 månader och 2 veckor gammal vid tidpunkten och förhoppningsvis Mårtenutställningen med 🙂

Turast
1

Vårt mål är att Jamie ens ska klara sin första, en inoff den 18 maj.. han är osäker kring människor men min lärare säger att det kommer gå bra Och jag kommer proppa i honom köttbullar när domaren kommer fram ;) och förhoppningsvis kommer han över det och tycker det är okej så vi kan ställa på gotland dog show i augusti både lördag å Söndag och på fredagen har BK en utställning så den tar vi också ;) lillkillen lär sig snabbt och Uppfödaren har gett massa tips så det kommer nog gå bra :D en bild på när han är 8 månader :) (snart 10 månader nu)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
0

Bilden kom visst inte med ..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

fellfrosch
0

Mitt mål är att klara av en inoff i år. Pga en hel del trakiska händelser som vi inte kunde göra något åt så har min valp blivit socialt osäker kring människor 😕 Jag lider med dig #40 men jag tror nog att det kommer att gå bra för dig om din lärare tror det! 🙂 

Jag har ingen aning om vad domarna kommer att tycka om min valp. Domarna inom min ras (Siberian husky) brukar föredra antingen show eller bruks men min är en blandning 😛 

Bild på hur han ser ut nu vid 7 månaders ålder:

tezzla
0

våra mål grusades då valpen blev sällskap, så det blir bara en inoff för kul med ena hunden på hundens dag. har ingen  hund som går bra i ringen,men vi ska ut på någon off nästa år iaf för kul

Elverpige
0

Det jag skrev i #14 är klart. Freke och husse gjorde fint ifrån sig i ringen på en inofficiell och slutade som BIG-2.

Jag och Freke har klarat 4 inoffare i år (BIR på alla + några BIG placeringar) och första officiella klarade grabben galant, 2:a bästa hane med r-cert.

Våra nya mål är nu att försöka knipa lite cert och satsa på championat! 😃

fellfrosch
0

Då var årets mål avklarat! 🙂 Rosko skötte sig förvånansvärt bra trots att han var väldigt uppspelt över att se så många hundar på samma gång. När domaren kom för att titta på tänderna så blev han inte alls rädd men han var så pass försiktig att domaren inte ville pusha honom att göra det. Vi slutade som trea i valp/ungdomsklass! 😃❤️ 

(Jag bor förresten i Finland, inofficiella här kanske är lite annorlunda om något lät tokigt.)

Ellensandahl
0

Våra mål är inte speciellt stora men jag vill komma ut på några inofficiella utställningar med honom då han är helt ny. Och i slutet av året vara redo på de officiella!

Karolina-H
0

Våra mål under året är att försöka få CACIB i Norge och helst även i Danmark, och därmed få C.I.E titeln. Vi har redan 4 CACIB i Sverige så nu blir det till att boka in utställningar utomlands, är eventuellt sugen på att åka till Ålandsutställningen i höst men får se vad tiden hinner med :)

Lägger in en bild på min fina kille, Hero, Bouvier Des Flandres, 2 år!

Codeavalone.blogg.se

Jamie+Engla
1

Det är bara maj månad, men ett av målen är redan nått! Kiara är nu dansk champion och jag är sååå stolt! Hon är även kvalificerad till CRUFTS 2015!! Kiara är den förstfödda podengon här hemma, så detta är extra roligt! SECH DKCH SEJW-12 CPHW-13 Fashion Star Isn't She Lovely BIR båda dagarna i Roskilde (INT) mot en hård konkurrans.

Mahjong
0
Jamie+Engla
0

#49 Tack! :-)

Hildgrim
1

Mitt mål för i år är främst att lära mig ställa ut. :) Ett annat mål är också att få ett andra CERT så har vovven chans att bli champion nästa år.

Anna-Helga
0

Mitt mål var att kunna ställa ut Oscar överhuvudtaget, eftersom han nästan blev dödad av en annan hund före jul, så trodde jag det var det enda mål jag kunde sätta upp! Men eftersom det gått över förväntan så kanske jag borde sätta upp ett nytt mål, återkommer om det! :)

LuLeLo
0

Jag har nog inte skrivit nått här, men det gör jag nu. ( Jag hade skrivit, men uppdaterar)

Målet för Lotus och mig 2014 är att nå excellent på Stora S. Får se om vi lyckas, blir glad för ett Very Good med :).

Tass Josephine

Jamie+Engla
0

Hade som mål att bli Dansk Champion, lyckades att få DKCH på kiara samt C.I.B (International Champion) och även Copenhagen Winner 2014! 2 år i rad har kiara blivit det. Kiara leder även Dansk Racevinder för Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno detta året. Får se om de håller ;-)