Stockholms hundmässa
Hej!
Jag har mer och mer funderat på att åka till Stockholms hundmässa i år med min unghund. Vi har varit några gånger på utställningar och kommer att ställa inomhus för första gången i oktober. Vi bor i norrbotten och det tar ett tag att åka tåg till Stockholm, 10+ timmar. Men ni som ställt på stora stockholm- är det värt det? Hur är miljön, är det taskigt för en inte sådär superdupervan hund att åka dit?
Tjae det är ju en rätt så stor utställning samt inomhus och hur stor lokal det än är så blir det ju inte lika rymligt som på en utomhusutställning sedan är det ju även Svensk Vinnare vilket brukar locka fler utställare. I övrigt så är det väl ungefär på samma sätt som en vanlig stor utomhusutställning dock är ljudnivån oftast högre av förklarliga skäl.
Jag har åkt dit med bekanta som ställt ut sina hundar där och de har alltid tyckt att det varit värt det. Jag/vi har dock inte alls lika lång resväg.
Brukar själv annars bara åka för att titta på hundar och ibland köpa något på tillbehörsmässan. Första året som man fick ha med icke utställande hund så hade jag med mig min sheltie kille (var kanske 3 år då), han fick jättebra socialträning osv. Visst blir det trångt på sina ställen ibland då det är en hel del folk och hundar där. Ljudnivån tycker jag har varit helt okej med tanke på att det är en inomhusutställning och just att det är så pass mycket folk och hundar som det faktiskt är som ställer där.
Tror faktiskt att jag åker utan hund, men tack för alla svaren! :)

Jag ska dit och ställa min labbe 🙂 Har aldrig varit på den utställningen själv men ska bli kul att testa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag är där varje år och ställde även i vintras, ja det är en stökig miljö med MYCKET hundar och lite plats. Men kul ändå att ställa eftersom det är många utländska hundar som är där.
Det är en trevlig utställning! Jag har både ställt ut där och varit med flera gånger och stått i Pudelklubbens rasmonter på rastorget, bland det roligaste som finns är ju att få visa upp och berätta om sin ras 🙂Min toypudel Pixie älskar dessutom att visa upp sig så hon tar emot varenda klapp med attityden "because I'm worth it" 😃
Senaste gången var det inte så mycket bra försäljning som det varit tidigare, det jag alltid kollar efter är säljare som har mycket för pälsvården som saxar, schampon osv. och det var klent.
I år tror jag inte att jag ska åka, har ingen hund i utställningspäls än utan väntar på att valpen som nu är sju veckor ska växa till sig, så kanske nästa år istället.