Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 20297 ggr
Kelin
37

Utställningstält

Va har ni för utställningstält och vad tycker ni om det, har de hållit bra? Lätt att sätta upp? Väger de mycket? Vad kosta det? Hur stort är det? Är det väder tåligt, stadigt vid blåst? Vilken färg har det? Skriv gärna mer om era tält! Har tänkt köpa mig ett eget nu för att de kan va skönt att ha! Vill helst ha ett rosa men har bara hittat eukanuba tälten i rosa, så vet ni något om dem?

Bjallstal
0

Sätter en tass här för att hålla koll eter bra svar :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Kattvänn
0

Sätter också en tass här!

Kelin
0

Vill ni ha ett riktigt litet tält för en billig peng kan jag tipsa om http://www.campingvaruhuset.se/m#category/399 väger väldigt lite också! Tidigare kostade det 499kr vet inte va de har förändrat på det dock! :)

Kattvänn
0

Jag ser ej något tält!

Kelin
0
Kattvänn
0

Det har jag gjort ju. Ser bara en massa husvagna.

Kelin
0

För mig funkar det på telefon och iPad.. Tryckte du på den senaste länken? Heter Malta duschtält annars :)

Kattvänn
0

Ok. Det har jag sett nu. Det var ju lite över 500 kr.

Kelin
0

Ja, som sagt kostade det 500kr tidigare.. Dock de billigaste alternativ jag hittat :)

Kattvänn
0

Vad är det nu då?

Belimas
0

Vi har ett Canistält, personligen tycker jag det är lätt att sätta upp själv men det är väl en vanesak. Det har hållt väldigt bra anser jag, det har några år på nacken så ett visst slitage blir det alltid.

Det här är ett så kallat lättviktstält = väger inte mycket alls, mindre än eukanuba som har en annan typ av konstruktion med kraftigare och tyngre pinnar.

Minns inte vad det kostade då men jag skulle tippa på runt 1700-1800:- eller så.

Det är 250x250 cm.

Det läcker inte och vid kraftig blåst så får man slå i stormlinorna men det gäller å andra sidan alla tält.

Ljusblått/mörkgrått.

Kelin
0

Har också kollat på det, det är väl samma som royal och Robur säljer?

Bjallstal
0

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Belimas
0

Canis ? ja det är samma modell som de andra två.

Beckibus
0

Vill jättegärna ha tips på tält, såg idag på eskilstunas utställning ett grönt tält som va utan pinnar, skit smidigt. Frågade dock inte vart dom köpt det dumt nog :(

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kelin
0

Är det ett sånt pop-up tält? Vet många som tycker de är grymt lätta att "poppa upp", men svårare att få ner..

Novak
1

Kolla på www.4dogs.se hemsida dom har billigare utställningtält.

Jamie+Engla
0

Vi har pop-up… Superlätt att både få upp o ner, nästan lättare ner ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Sigriiid
1

#3 Jag köpte det där ihop med en kompis. Lagom stor o går lätt att ha med sig även om man åker kommunalt. Vi får plats tillsammans med våra hundar o skulle det krisa så kan man klämma in fler =) 
Är supernöjd o kan verkligen rekommendera det!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

tjoopa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser mitt tält ut :) Lite tyngre och otympligare än många nyare tält. Men det det ska vääääldigt mycket till för att det ska regna in genom det tjocka presenningsmaterialet ;))

Sigriiid
11

Bild på vårt lilla =) Litet med duger utmärkt!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

jj11
3

Sånt här har jag.. =)

Calibe
1

En dum fråga kanske. Men får man ha med sig ett vanligt litet tält? Alltså typ 2-3 manna tält? Känns lite onödigt att lägga ner ett par tusen på ett hundutställningstält om man inte kommer åka på jättemånga utställningar.

Belimas
1

Ja det borde väl inte vara några problem så länge måttet inte är för stort och det borde det inte vara då max-måtten brukar vara 3x3 m på utställningarna.

Calibe
0

#24 Okej! Tack :)

Kelin
0

Kolla måtten i varje utställnings PM sedan får du se om de stämmer överens med ditt tält!