Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 3069 ggr
Sugar Mist
1

Vilka kläder?!

Det är ju lite drygt en månad till första utställningen men undrar vilka kläder jag ska ha.. Det svåraste är att hitta kläder som inte går ihop med hunden och som inte ser heeelt fel ut tillsammans med mitt hår. Kommer vid den tiden ha antingen blått eller rosa hår då x) Hjälp?

-

Anna-Helga
0

Du kanske inte ska ha alltför färgglada kläder då?

Sugar Mist
1

Nä, men sen är ju hunden svart av alla färger också, haha… Såååå jobbigt.

-

Anna-Helga
0

Haha! Ja nu har du ställt till det! Nä men jeans och en ljus jacka?

Sugar Mist
1

Ja det verkar så, haha!

-

linda88
1

Grått eller beige nertill. Överdelen spelar inte lika stor roll.

Sugar Mist
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rotade lite i min garderob och se här! Kan detta vara något tro?

-

linda88
0

Det funkar. Det viktigaste är att du är bekväm med kläderna. Att de sitter bra på kroppen även i rörelse och ha bra skor till :-)

Sugar Mist
1

#7 Ja, tänkte ha ett par låga converse som är väldigt bekväma.

-

Anna-Helga
0

Ja titta, det där blev ju bra! :)

Elin-Li
1

jag du inga vita eller biega byxor??

// Elin-li, 

Mysisa
1

Jag skulle inte ha svarta byxor till svart hund. Har du byxor i nån annan färg skulle jag starkt rekommendera det

minavitas.wix.com/kennel

Anna-Helga
1

Ja eller kanske ljusare jeans om det känns bekvämare?

Sugar Mist
0

#10 Nepp, med hund i hemmet går inte vita byxor! #11 Det är vanliga jeans

-

Anna-Helga
0

Ja men jag tänker att om du är mest bekväm i jeans inte andra byxor kanske du har några som är ljusare så hunden syns bättre? :)

Sugar Mist
1

Då drar vi upp den här tråden igen. Blev ingen utställning då, och dom jeansen sprack(I ändan också, såklart). Har även ändrat hårfärg, svart denna gång!

Han är rätt så mycket större nu, rättare sagt 55cm, 25-26kg och 8 månader, så han har växt en hel del. Det ända som inte "växt bort" är min undran över vilka kläder jag ska ha.. hjälp? :(

Foto: Stora killen! 8 månader nu!

Foto: Fina pojken❤️

-

linda88
1

Vad som helst utom svart och något du känner dig bekväm i. Hel och ren!

Jamie+Engla
1

Ett par färgade byxor och en ljus blus eller nått sånt? Om man inte vill ha typ en röd kjol och en vit blus ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Elverpige
2

Vinröda eller khakigröna jeans, kanske? Min grabb har också mestadels svart päls och jag ogillar att ha ljusa byxor.

Jag kör på vinröda byxor och typ en sån här (den gröna), väldigt skönt nu på sommaren! Färgen på byxorna skär sig ordentligt mot mitt typ oranga hår, men struntsamma! 😃

Sugar Mist
0

#18 Åh, smart!! Har ett par vinröda jeans hemma dessutom, så får inköpa en liknande topp(annan färg bara möjligtvis, rosa och/eller grönt klär inte på mig :/ )

-

Elverpige
1

#19 Kul att kunna hjälpa lite! Glöm inte att lägga ut bilder från utställningar sen 😃

Anna-Helga
0

Kul! Ser fram emot bilder! Lycka till!