Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tips-och-råd
Läst 1778 ggr
Anna-Helga
0

Anmäla eller inte anmäla...

Sitter och tittar på kommande utställningar och är lite i valet och kvalet vad vi ska åka på och inte… Oscar blir ju ett år till helgen och har fått ett VG som Junior och 24 Augusti blir han unghund. Ska vi hålla igång med lite inoffar över sommaren och ta nya tag som unghund eller ska vi ta någon till officiell ändå i sommar? Hur skulle ni gjort, motivera gärna varför/varför inte! 😊

linda88
0

Svårt o säga utan att se hunden. Vad är hans fördelar och nackdelar. Vilka domare är de mm. Finns ju mycket att ta ställning till.

Anna-Helga
0

Vi har tränat lite självförtroende på några inoffar eftersom han nästan blev dödas av en stor hund före jul. Så jag trodde nog inte att vi skulle ha kommit såhär långt med självförtroendet såhär fort, men han känns väldigt stabil och trygg och vi är absolut revanschsugna efter vårt VG i April! Han har egentligen inte nackdelar höll jag på att säga! Haha! Så egentligen är det väl bara att köra kanske? :)

linda88
1

De är väl bara att pröva med en domare du tror på helt enkelt.  De är dina pengar :P

Anna-Helga
0

Haha ja det är ju så sant!

tezzla
1

Allt beror på domare, en bekant gjorde debut i junior i sv på lördag, vg, sen ställde de i finland på söndag, 2 bästa hane med r-cert. så allt beror på vad domaren är petig på, resultat kan svänga rejält, så gör det ni känner för, jag ska själv ställa min ena hund, enbart för kul isommar off,han kmr aldrig få ett ex, men han älskar ringen

Anna-Helga
0

Håller på och kollar nu på vad det finns i närheten. Det är ju så roligt! Så egentligen spelar ju inte det andra någon roll! :)

Anna-Helga
1

Nu anmälde jag till Köping 19 Juli, funderar på Eskilstuna i Augusti också… :)

tezzla
1

lycka till 😂