Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tillbehör
Läst 2415 ggr
optiMUS
0

Burskynke (hjälp!)

Hej! Jag planerar att sy ett enkelt burskynke till min hundbur men hittar inget bra tyg. Jag vill inte att tyget skrynklar mycket, blir statiskt och drar till sig hår. Gärna av grövre kvalitet. Chintz ska vara bra läste jag men jag hittar ingen butik som säljer det i färgerna jag vill ha (grå och turkos/ljusblå). Men så kom jag att tänka på detta tyget http://m.ellos.se/ellos-home/metervara-morklaggande/423841?N=1z13ttmZ1z141ll&Nao=29&selArt=100914&pID=423841&page=1 Har inte känt hur det känns i verkligheten men kanske någon här vet om det kan funka? Jag ska sy enkelt och stilrent skynke utan rynk och grejer.

Belimas
0

Chintz tyger är oftast väldigt tunna och släpper igenom mycket ljus så jag skulle nog satsa på ett kraftigare tyg om tanken är att det ska bli som lite mörkläggning i buren. Möbeltyger kan kanske också vara ett alternativ i så fall, blir inte nämnvärt skrynkliga och drar inte åt sig päls vad jag har märkt i alla fall.

optiMUS
0

Möbeltyger ska jag hålla utkik efter. Tack! Inga tankar om tyget i min länk? Mörkt lär det iaf bli i buren haha. Men har ingen aning om det skrynklar eller hur tjockt det är.

Belimas
0

Jag vet inte, jag får inte fram någon bild eller information om produkten när jag klickar på länken =)

optiMUS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men vad konstigt! Så här står det om tyget/gardinen: Gardin som avskärmar ljuset. Beläggning av viskos på baksidan. Framsida av polyester. Tvätt 40 På bilden tycker jag det ser ut som lite kraftigare tyg men inte så kraftigt att det blir svårt att sy i. Men jag vet inte :-/

Belimas
0

Hmmm ja det är svårt det där, det borde inte vara några problem att sy i det om man har en hyfsad symaskin och en nål anpassad till lite kraftigare tyg men det är svårt att säga något om kvaliten. Personligen tycker jag det är enklare att kunna känna på tyget innan köp, jag vet inte hur många gånger jag har beställt tyg som inte har varit vad jag har förväntat mig =/

Det står inga kommentarer om tyget på deras sida, hur andra har upplevt kvaliten ? eller så kanske du kan ställa en fråga själv där om det för att få lite mer hum om hur tyget är ? 🙂

optiMUS
0

Håller med dig. Det är jätte svårt. Textilutbudet där jag bor är väldigt fattigt och de har bara Basic tyger som bomull, lin osv. Inga kommentarer men jag ska fråga. Kanske kan jag hitta bra färger på någon annan sida där man kan få reciprocitet annars.

Belimas
0

Ja det är lite samma här, vi har två tygaffärer och ja det är mest de vanliga klassiska tygerna. En av dom brukar dock ha möbeltyger i alla fall men annars är det de gamla vanliga typerna =/