Ställa ut Schäfer, tips?
Hej! Jag har fått frågan om jag kan tänka mig att visa en väns schäfer. Och det vore en jättekul utmaning! Men Schäfrar är ju så speciella… Jag har vana av att ställa Shetland sheepdog. Först och främst försvinner bordet, individuell bedömning på marken. Men uppställning, hur fanken gör man? Och i varvet, alla schäfrar ser ut att mer eller mindre släpa handlern, helst med en extra handler som gör sig hysterisk utanför ringen. Ska såklart träffa hunden och öva om jag tackar ja till förfrågan. Men att ställa ny ras kräver ju endel kunskap av mig. Så nu vill jag ha era bästa råd! 😄😁
Mvh Ellenfyrkant
Spring utav bara fan ;)
Haha nej då men spring med bra fart. Schäfer skall ha ett bra driv framåt. Du ställer upp en schäfer med ena bakbenet lite längre bak.
Ha längre koppel på en schäfer och spring på snabbt. Den ska gärna vara en bit framför dig som handler när ni springer. En schäfer ställs upp med det inre benet (det mot domaren) en bit bakom det andra. Sen det att det står någon på utsidan och skriker m.m. är faktiskt mot reglerna för utställning och absolut inget man ska hålla på med!
Codeavalone.blogg.se

Vad använder man bäst för Utställningskoppel för övrigt? :)
Mvh Ellenfyrkant
Vanligt läderkoppel och kedja som inte är satt i stryp har jag fått veta.
**MVH Cerrolyn