Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettinofficiella-utställningar
Läst 1858 ggr
neapeaw
0

Bur?

Ska ju på utställning på Lördag, ska man ha en bur med sig hunden kan vara i? :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
AnneN
0

Bur är inget man måste ha, om din hund klarar av att slappna av och vila ändå så räcker det med en filt att ligga på.

Har du bur så finns det vissa regler, tex att den måste täckas på minst 2 sidor.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

neapeaw
0

okej, då får de bli filt :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
linda88
0

Tycker de är skönare med bur o hunden får de mer privat. På utställning kan de bli rejält trångt och tyvärr händer de ofta att folk går på andras filtar eller att andra hundar kommer fram till din hund.

[[Boris Sager]]
1

Jag har alltid bur med i min vagn tillsammans med trimbordet, där jag kan kamma hunden lite lätt just innan jag ska gå in i ringen. Men det bordet används ju mest till mina yorkar o malteser.

Men en bur är jättepraktisk att ha på utställning, dels för transporten och dels för att hunden får vara ifred innan den ska in i ringen.

Jetaime
0

Nån gång har jag haft med tygbur till Zuki, rätt skönt för dom att kunna gå in och lägga dig där och slappna av lite :) men hon har inga problem att vara med helatiden heller annars. Men skönt för en själv också på större utställningar.

emeliagranstrom
0

Jag har en canvasbur som är riktigt bra och enkel att ha med sig. Lukas är ofta väldigt uppspelt då vi kommer på nya platser och särskilt då det är andra hundar som han vill hälsa på. Då tycker jag att det är jätteskönt att stänga in honom i buren en kort stund för då lugnar han ner sig, när jag då tar ut honom är det som att han vant sig vid miljön och då är allt frid å fröjd. Jag brukar även ha med kameran och fota på utställningar och då är det också skönt att kunna stänga in honom i buren.

russin
0

Ska man bara prova på utställning så är bur strunt samma - men har man tänkt att göra det fler gånger, så är en bur väl värt investeringen. Skönt för hunden att kunna dra sig undan i trygg miljö som luktar hemma och skönt för matte/husse som slipper ha stenkoll på sin hund och kan fika i fred i väntetider 🙂

Mina hundar älskar sin bur (eller alla burar) och sussar gott i den eller ligger och gnager ben i den.