Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettallmänt
Läst 8073 ggr
Anna-Helga
1

Utställningskoppel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visa upp era koppel, dela erfarenheter, för och emot olika sorter… låt oss ge oss in i koppel-djungeln! :)

[[Boris Sager]]
1

Jag anväder ett smalt läderkoppel, som är bredare under hakan.

Yorkie and Maltese

perhaps a white one for the Malteses

tezzla
1

Jag har helkoppel i fuskläder eller riktigt läder eller tyg med hake. Har ett valpkoppel i heltyg som brukar anv som start

AnneN
2

Jag har ett retrieverkoppel gjort av paracord som jag använder som Utställningskoppel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

linda88
3

Jag har ett snöre :-P haha de tycker min uppfödare i alla fall men de är ett tunt nylonkoppel. Jag skulle gärna visa utan koppel men de får man ju inte så vill ha ett så litet o lätt som möjligt.

Jamie+Engla
2

Englas sten koppel :) Svart nylon med guld färgad kedja, samt 2 smyckes stenar. (Min lila ametist och hennes vita månsten) Helstryp

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
3

Vitt nylon för valpar och oerfarna hundar :) (Kedja får de när de gör som dem ska) Engla är modell för alla mina koppel idag, dock är kopplet skitigt. #tvättas just nu

Jamie+Engla
2

Samma som min första bild, men denna är utan stenar och är dessutom nyare :) (Detta är Kiaras)

Jamie+Engla
2

Vitt nylon och silvrigt helstryp. Används på erfarna hundar, ingen speciell användare ;) (Nytvättat)

tjoopa
3

Vi kör på massa bling bling ;) Rätt så vanligt inom min ras. Det här kopplet är våran favorit, satintråd, rätt längd och ligger bra i handen då det är lätt och mjukt :) Har även ett starkturkost i flätat fuskskinn med kindnessdel i siden, det är gråa och silverfärgade "stenar" på det. Tyvärr är inte vovven så mycket för den bredare halsdelen så det används inte längre :( Får använda det till nästa stjärna istället innan han lärt sig att föra sig i kopplet ;)

tjoopa
4

Hittade visst en bild på det turkosa :) Snyggt men lite styvare och en liiten aning för långt :P Mitt fel som beställde för långt.

Anna-Helga
0

Äsch jag köpte ett till idag! Haha!

Elverpige
0

Har ni nåt tips på vart jag kan hitta Utställningskoppel i läder? :)

Jag vill ha ett "allt i ett", typ ett sånt här: http://hundkompanietk9.se/utstallning/utstallningskoppel-proffs/. Gärna lite grövre! Smala saker ser så fåniga ut på min grabb..

[[Boris Sager]]
1

Fint!

Jag brukar välja Utställningskoppel, som syns så lite i förhållande till hundens päls och så smalt som möjligt.

fellfrosch
5

Åh vilka fina koppel!! 😍
Är det någon av er som vet vart man kan hitta information om hur man gör ett eget koppel så som i #9? Jag vill verkligen göra ett eget Utställningskoppel åt min huskypojke 😃 Om min kommentar är alldeles för mycket OT får ni givetvis ta bort den!

[Neoverona]
2

Jag gör alla mina Utställningskoppel själv, så jag har en hög. Utöver dessa har jag ett smalt läderkoppel i svart, ett brett kort läderkoppel i brunt och ett koppel som jag har vunnit.

Anna-Helga
0

#15 Jag är så o-pysslig, så jag skulle aldrig klara av att göra det själv! Haha!

Elverpige
1

Tack för tipsen! Men jag har kollat på alla zoobutiker här i stan och internet är det jag vänder mig till om jag inte hittar det jag söker i en fysisk butik. Så jag har googlat runt och varit ute på många olika sidor ett antal gånger, men inte hittat ett sånt som jag "efterlyser".

Så då vänder jag mig hit, innan jag tar saken i egna händer och åker till sadelmakaren och köper spillbitar av läder! Tänkte mest om det var nån som kommer ihåg att de sett ett sånt och kunde tipsa om vart 🙂

[[Boris Sager]]
2

Jag är också så opraktisk och dessutom på hundutställningar vill jag inte, se så mycket glitter på hundarna.

De ska glittra själva med  passande klädd handler, tycker jag