Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tips-och-råd
Läst 1456 ggr
TheaV
0

Hjälp med träning

Hej! Finns det någon i Västerås som skulle vilja hjälpa oss träna lite inför nästa utställning? Det är första hunden som jag ställer ut och vi har bara varit på tre inoffare hittills. De två första gick superbra, men nu i lördags blev han stressad redan när vi väntade och vägrade låta domaren känna igenom honom. Det är en 7 månader gammal valp så det är nog mycket åldern, men då jag inte känner någon i Västerås som ställer ut skulle jag gärna få lite vägledning :-) Svara gärna i PM! Tack på förhand :-)

Anna-Helga
2

Jag bor ju i Västerås! Det vore kul att få ihop ett gäng och köra lite utställningsträning någon dag! Jag kan kolla lite på det och återkomma! 😎

TheaV
0

Åh, det vore jätteroligt! :-)

Jamie+Engla
0

Varför måste de vara så långt till Västerås? 😭

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cerrolyn
0

Håller med.

Ingen i småland som kan och vill? 😛

**MVH Cerrolyn

Jamie+Engla
0

Meeen.. Vem annan än jag bor i skåne? 😂
Forever alone

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[FridaGenborg]
2

Jag är också intresserad! Har en 5 månadersvalp som jag inom snar framtid vill ställa ut men har inga kunskaper och utan kunskaper är jag alldeles för feg för att testa ställa ut 😉

Bor i Uppsala, men ser inga problem med att åka till Västerås!

TheaV
0

Men vad roligt! Då kanske vi blir några stycken :-)

linda88
0

Har ni som inte bor i västerås några kennelklubbar eller föreningar som ordnar ringträningar. Jag brukar hålla ringträningar här där jag bor i vår lokala kennelklubbs regi.

[FridaGenborg]
0

Dom skulle ha temadagar här i april med träning inför utställning som jag har anmält mig till. Men det vore ändå kul att ses och träna lite extra 🙂

Anna-Helga
0

Jag har en jätteduktig tjej som varit i usa och jobbat med hund. Hon har just fått barn. Men jag ska fråga henne eller om hon vet någon så ska vi få till detta!

TheaV
0

Om det är någon som har tid innan Strängnäs vore det jättebra, det blir vår första större utställning så jag är ganska nervös :-) Speciellt med tanke på hur det gick förra gången.. #10 det låter superbra! :-) Tack för att du engagerar dig så mycket :-)

Anna-Helga
0

Kollar och återkommer! Innan Strängnäs behöver vi nästan vara inne. :)

Anna-Helga
0

Sådär, 1 Mars på Framnäs, kolla egen tråd om det! :)