Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikett: tips-och-råd
Läst 1750 ggr
emeliagranstrom
0

Att åka eller inte? Är det värt?

1:a Maj så blir min aussiekille 9 månader dvs, då får jag ställa ut honom officiellt. Den första officiella hade jag tänkt skulle vara den 14-15:e Juni i Vännäs som endast är drygt 5 mil ifrån där jag bor. Men så blev jag även sugen på att fara på den nationella utställningen i Piteå den 17-18:e maj. 

Det kommer att kosta mig ungefär 1000kr att fara på den i Piteå, det kostar lite att köra.. Så frågan är ju om det är värt att ställa på båda? 

Vad tycker ni? Är det värt att åka upp till Piteå och ställa i maj och sedan nästa månad ställa i Vännäs? 

Att tillägga är att både jag och Lukas tycker det är kul med utställning!

jossa5
0

Nu har inte jag hund, men hamster, och jag ska i sommar åka dels till Stockholm och dels till Vårgårda på hamsterutställning. Jag bor i Sundsvall, så det är en bit att åka för båda två.

Men jag skulle säga att det är värt det. Har både du och hunden kul så är det ju helt klart värt det. Träffa annat folk och en plocka en rosett eller så är ju aldrig fel. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

tezzla
1

Åk om du känner för det, jag är dum nog och tänker åka till piteå trots att min hund utv åt det sämre, men jag har lovat en vän, så vi lär knappast få ex i junior som han ser ut. men vi tycker också det är kul, så vi får se det som en social grej och träffa människor och hundar

emeliagranstrom
0

Åh, vad ni är övertygande… hahah! Känner mig skitsugen på att fara men min pappa säger att det är onödigt fast han är inget fan av utställning.. haha.

tezzla
2

jag har ca 63 mil till piteå, nästan 7 timmars resa med en hund jag tror får vg med tur, hahaaa. så kan jag åka så kan du utan att  tveka, jag kmr iaf få kasta pengarna i sjön 😂

Anna-Helga
2

Har du pengarna och har du lust, så åk! Kan ju hända att du kan samåka med någon för att minska kostnaderna? Jag fixar genast en kategori som heter samåkning så kan man annonsera där och hjälpas åt! :)

emeliagranstrom
1

#4 haha, blir en liten minisemester! ;) Har du någon kompis du ska bo hos då eller?

tezzla
2

har en vän som bor här som hade boende hos några hon kände, vi har olika raser, men terriers båda två, vet att jag inte ska ställa pga utseende nu, men vi ser det som en kul grej

linda88
2

Jag personligen hade bara åkt om mina vinstchanser var extra stora eller om jag jagade en speciell titel. Det finns ju betydligt närmare ställen att åka till. Aussie brukar ha många deltagare och din hund är ännu ung. Vad vet du om domaren?

emeliagranstrom
0

Jag vet ingenting om domaren och ingen speciell titel då det skulle bli första officiella!

linda88
1

Då hade inte jag åkt. Men de är som sagt ditt val och vill du lägga pengarna på det så gör du det. Det drabbar ju ingen annan :-P

emeliagranstrom
0

Har ett tag att fundera, så återstår bara att se! :)

drika
1

Jag skulle definivt åka om jag och min hund tyckte det var kul. Nu gör min hun ddet men hon får inte ställas ut eftersom hon är för låg inom sin ras:) Kör på!!

Hälsningar

Fredrika