Ställa ut min hund
Vad finns det för krav för hur min hund ska bete sig om jag ställer ut henne? alltså vad skulle kunna diskvalificera henne från tävlingen? hon är inte så jättelydig och vill gärna springa runt och slicka på människor.
Sålänge hon inte visar upp ett aggresivt beteende eller att hon är skygg ska hon klara sig;) Vad är det var raser. Vissa raser ska inte vara för glada mot främlingar t.ex. kolla i rasstandarden och se vad som är önskvärt oh icke önskvärt beteende för din ras. Har hon iget att det som är icke önskvärt så är hon good to go:)
// Elin-li,
Bara hon inte är aggressiv och biter någon För då åker hon ut! :) Sen kanske hon får en bedömning men inte kommer vidare om domaren anser att hon är för stökig. :)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Hundarna skall dessutom hållas kopplade o som vanligt råder strickt hundägaransvar så du får se till så hon inte springer runt. Att hunden är glad o pussar domaren gör inget.
Hehe nä det skulle just se ut det, en lös hund som springer hysteriskt omkring och pussar folk! 😂
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Alltså det är väl klart jag fattade att hunden är kopplad vad jag menade var att hon har mycket spring i benen - MED eller UTAN koppel
Ja men som sagt då är de ditt ansvar som ägare att hålla koll på henne. Passivitetsträna henne, finns ingen anledning till att låta hunden springa omkring i kopplet innan man skall värma upp. Själv har jag en stor tygbur som mina hundar ligger o sover i tills det är dags.
Vad är det för ras?
Jag hade nog kollat på YT för att få en bra koll på hur man gör med just min ras (har gjort detta också).
Man kan lära hunden att springa/trava lugnt jämte dig.
Du kanske kan se till att hon får utlopp för springandet innan ni kommer till utställningen dvs att hon får springa av sig lite.
Min kommer inte ligga i någon bur då jag tycker det är lite dyrt för en gång. Utan min ska ligga jämte mig precis som på tävling.
**MVH Cerrolyn
#7 Ja de gör man ju som man vill. Jag har bur för att de är mer privat för hundarna. Det är ju mycket liv o rörelse samt trångt på utställning. Huvudsaken är ju att hunden kan vara passiv o slappna av. Skulle aldrig utsätta en hund för den trängseln som inte klarar det.
Så ofta kommer jag inte att ställa att jag tänker betala över 1000 kr för något jag kommer att använda 1-3 gånger. Och hunden kommer att ligga hos mig så.
**MVH Cerrolyn
Alltså hon springer ju inte heller runt i kopplet det jag försökte säga var bara den att hon kan bli helt sprattlig när hon ser människor(eftersom hon ÄLSKAR MÄNNISKOR) och då kan hon börja försöka springa runt och slicka gnälla osv men de går såklart att få stopp på ! menade bara om det var ett problem att ställa ut henne vet inte ens vilken ålder dem ska vara när man ställer ut hundarna hon är dessutom en valp på 8 månader men hon verkar mogna mer och mer
Jack russel terrier är rasen!
De kan ställas från att de är 4 månader. Jag tror inte att det är något större problem då det går att stoppas.
**MVH Cerrolyn
Tycker det låter som en normal valp 🙂 Det är ju inga robotar utan lite bus i valpklasserna är det ju ofta. Tycker domarna brukar ha överseende med valpar som kanske inte helt går med på tandvisning tex. När våran var valp så märkte domaren att han backade lite vid tandvisningen och han sa rent ut att äh vi bråkar inte med så här små, detta ska vara en positiv att vara här när man är liten 🙂. Börja med en inofficiell så känns det kanske lättsammare och se det som en bra miljöträning. Dom brukar vara jättetrötta efteråt 😃