Kostnader
Fick inspiration på en annan sajt där man diskuterar hur mycket hundarna kostar per år och jag tänkte att vi kunde utveckla det lite härinne och lägga till alla kostnader i samband med utställning också! Allt ifrån schampo till anmälningsavgifter och resor ska väl räknas in tänker jag! :-) Så räkna, om ni vågar? :-)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
De beror ju såklart på vilken utställning det är. Åker ja på en inoff 4 mil bort kostar de ju inte så mycket. Då brukar ja inte ens bada hundarna. I maj åker jag till Danmark o då handlar de ju om några tusen med resa, avgifter,boende, anmälan mm. Tror inte man kan räkna exakt utan får planera sina intressen så det passar budgeten.
Jo fast jag tänker att man kan göra ett ungefärligt genomsnitt… För har man ingen aning är det säkert intressant. Lika så kanske man kan få tips och ide'er om hur man kan få ner sina egna kostnader. Och så vidare! :-)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Kommer ställa på en inoff bara några mil bort. Jag har en valp och jag vet inte hur mycket jag kommer att ställa i framtiden. Men kostnad för denna utställning blir inte mycket.
* Schampo - 0 kr (har hemma, minns inte vad flaskan kostade då jag haft den ganska länge.
* Balsam - 0 kr, då jag inte kommer att använda det.
* Koppel - 0 kr, kommer att använda det jag redan har hemma.
* Anmälan - 180 kr
* Resa - 0 kr då vi har tjänstebil och drivmedel ingår i priset.
* Fika/fick pengar - 200 kr, tar väl med det för jag vet inte om jag hittar något jag vill köpa. Hört att man får köpa loss rosetterna och får han några så vill jag ju ha dem.
Ras: Schäfer (N)
Ålder: 5,5 månader
Har jag glömt något?🤪
**MVH Cerrolyn