själva i ringen
ska ställa min storpudel valp nu i januari på inofficiell och fick syn på att hon var den ända storpudelvalpen som ska ställas. Hur blir det då? då finns det ju ingen konkurans :/
Tycker domaren att din valp är värd ett HP blir din valp BIR. Du går in i ringen ställer upp din hund o visar den som domaren vill precis som du hade gjort även om de varit konkurrens i rasen.
Okej tack för svar. Så om hon blir BIR kommer hon vara med och tävla vidare då med de hundar som tillhör samma rasgrupp?
Precis.. du tävlar sedan i grupp 9 (sällskapshundar).. vinnaren där går in i BIS
Om de har gruppfinaler. På vissa inofficiella går alla BIR hundar till en stor final där de plockar ut BIS. annars är de grupp o blir du inte placerad där eller blir 4,3 eller tvåa har din hund tävlat färdigt för dagen.
väldigt olika, vissa valpklasser har gruppfinal innan bis, vissa har biset direkt efter för alla birhundar =) lycka till
Nu har de varit ofta att på inoff så har de tagit raserna i bokstavs och grupp ordning. Så när alla i grupp 1 är klara är de gruppfinal för grupp 1 och efter den börjar bedömningen av raser i grupp 2 och så fortsätter detta.. så när grupp 10 är klara (om det bara skulle vara en ring) så är det gruppfinal 10 o sedan börjar BIS,et. Varit på 4 sånna inoff i år. Lite annorlunda ;)
#6 Är det inte så inoffarna Brukar gå till? :P
Jag har aldrig varit med på en inoff där gruppfinalen Inte hållits direkt efter gruppen är är klar.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Förr var det som en officiell, men nu är de ändrT. Skrev att de var inoff jag mena
Tack för alla svar, det gick bra för Estelle, hon blev både BIR och vann i BIG så det var roligt :)
Grattis :D Vad roligt med vinst i gruppen också :D