Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etiketttips-och-råd
Läst 3692 ggr
Sugar Mist
0

Hur fixa öronen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag vill jättegärna testa på utställning, vilket ni säkert märkte i min förra tråd.

Min aussievalp har dock fått ett rosenöra och ett bra liggande öra, och jag känner att tejpa är ett av de alternativen jag vill testa.

Men frågan är då- Hur?

En bekant till mig visade hur hon gjorde men örat la sig bara snett igen, så jag söker hjälp här också!

Inte den bästa bilden att visa, min vän har en bättre, väntar bara på godkännande av henne att visa bilden!

-

Sugar Mist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bättre bild på öronen:

-

neapeaw
0

Texa har sånna öron, dock strutar jag i det då det funkar på utställning med. då båda är tillåtet. men har ibland lite kladdmassa i öronsnibben sen tejpa fast den och lägg rätt örat. 

Du kan också massera rätt dem, funkar ibland och ibland inte :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
emeliagranstrom
0

Lukas hade precis likadant när han va mindre men nu ligger båda framåt. Det kan ju bara vara en fas. Om jag var du skulle jag vänta med att tejpa tills efter tandlossningen, om öronen fortfarande är olika då så kan du ju tejpa om du vill.

tezzla
0

min valps öron flänger åt alla håll nu, ca 5 mån och byter tänder för fullt, min förra jrtvalp hade rosenöra som valp, nu ligger öronen perfekt =) oftast rättar det till sig med tiden, jag ställer endå, nyttig träning, vill domaren slå ner på det just nu så får jag ta det 😉

[Boston123]
0

Tejpar min boxervalps öron, de har legat som rosenöron under tandlossningen.. Tejpning har funkat för vår del innan iaf! men så fort en tand åker av flyger öronen runt.. Länkar till en sida med boxeröron iaf, de ska ju ha hängande framåt med, men kan inget om aussieöron så vet inte om de hjälper..

http://www.worldwideboxer.com/TAPING.html

Kazlou
0

Min dvärgschnauservalp tejpade vi oxå :) Funkade hur bra som helst ;) Köpte plåstertejp på apoteket, tejpade i båda öronsnibbarna och runt under hakan :)

Sugar Mist
0

Öronen ligger fint nu trots allt, allt på mindre än en vecka.. Alltså haha!

-

Kaiserin
0

Öronen kan flaxa lite hej vilt till och från… Min snart 6-månaders har jag fått tejpa ena örat på i 2 omgångar. Just nu är samma öra på väg åt ett annat håll igen… Suck alltså. :P

Jag tejpade som #6 beskrev, alltså båda öronen och under hakan så det blir som en hjälm. Man kan även lägga örat rätt och massera, på en del öron räcker det.