Hundutställning iFokus

Hundutställning

Etikettofficiella-utställningar
Läst 2858 ggr
Helenaw87
0

INT utställning Växjö 2013

Nu längtar jag som attan till utställningen!
Jag ska ställa min mammas collie tik för första gången så det ska bli spännande att se hur det går :)
Har tidigare ställt min pudel men nu kan jag inte pga sjukdom.

Vilka fler ska ställa 1-3 nov i Växjö??
Vad har ni för ras?
Ja e sååå nyfiken 🙂

På bilden ser ni Collien Sessan 2 år och Pudeln ester 11 år

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

linda88
0

Tänkte åka men hoppade över men vet många andra snygga settrar som skall dit ^^

Någon bild ser jag inte :(

Helenaw87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj ursäkta den kom vist inte med haha
HÄR är den hoppas ja

Helenaw87
0

Det var synd ni hoppade men ni får hitta på något annat skoj då :)

Jamie+Engla
0

Vi ska dit, i år med 4 hundar :) American Akita tik i juniorklass Cannonbar Swedish House Mafia Podengo Portugues Liso Pequeno tik i öppenklass (går för championatet) SE JW-12 KBHW-13 Fashion Star Isn't She Lovely Blir handler för Engelsk bulldogg igen, tiken :) Engelsk bulldogg tik i juniorklass Goldbullies Chardonnay Hane i juniorklass (kullbror) Goldbullies Red Dragon Of Red Rock Längtar!!!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

linda88
1

Nje så kul blir de inte för jag skall åka på kattutställning med min katt men de är dötrist :P

Helenaw87
0

Åh va skoj!
Å Pequeno som är så söta :)
ja allihopa för den delen men Pequeno är lite speciella tycker ja hehe

haha jaså har aldrig vart på kattutställning så jag har ingen aning.
Vad är det för katt du har då?
Sj har ja haft norsk skogskatt, birma å bonnkatt

Jamie+Engla
1

Cannonbar Swedish House Mafia

Jamie+Engla
0

Den jag ska vara handler till (igen) Goldbullies Cardonnay

linda88
0

Jag har en burma. Man gör ju inget man bara sitter där o glor och så tar de så lång tid för även om din katt är klar och man inte går vidare får man inte åka hem utan alla måste vänta tills utställningen stänger :S

Jamie+Engla
1

Och Kiara SE JW-12 KBHW-13 Fashion Star Isn't She Lovely

Helenaw87
0

Oj sicka snyggingar :)
vilken/vilka dagar ställs dom?
Ska bli skoj att se.

Ja burma är fina men va trist den utställningen lät :/
varför får man inte åka liksom… ja hade inte pallat hehe

Jamie+Engla
0

Vi ställer på lördag :) massa ringar att hålla koll på hahaha

Helenaw87
0

Hehe oki vi ställer på söndag men jag lär nog vara där alla dagar å kolla hahaha
fredag är pudeldagen så måste va där å se min hunds släktingar :P

linda88
1

För länge sedan var de likadant på hundutställningar. Man fick inte åka hem innan allt var klart. Enligt SVERAK är de för att publiken skall ha katter hela dagen o kolla på samt att katterna inte skall bli stressade. Så dumt för stressade blir de katter som inte trivs i miljön ändå. Min Perry ligger o sover i sin bur o skiter väl i vilka som kommer elelr går :P Publik existerar typ aldrig. Kan komma någon barnfamilj o kolla på de söta katterna innan lunch men sen är det dött. Har anmält honom till 3 utställningar nu i nov så jag hoppas han blir champion så slipper ja åka mer. Han är en avelshane så det är ju lite kul om han ställs ut då tycker jag. 

Lycka till i växjö alla som skall dit. Får hålla mig till Stockholms hundmässa :)

[Sara-Kpop]
2

Jag ska ställa min Bichon Havanias hane Alvin i juniorklassen så de blir spännande🙂 Vi åker ner med tåget imon och sover hos en vän som också ska ställa så imon blir de att fixa för på fredagen ska de glänsa i ringen!

Helenaw87
0

så roligt :)
Åh så fin han är.
Vi ska som sagt ställa på söndag men åker i morgon, torsdag då vi har en fullspäckad helg med födelsedagar å utställning :p

Jamie+Engla
0

Kollade en extra gång.. Ojojoj vad många bulldoggar!? 10 American Akita 5 podengo Portugues LP 26 Engelsk Bulldogg Ush o fy! O jag kommer med en juniorbulle, som inte e min! Bara hon sköter sig så blir jag glad.

Helenaw87
0

hehe ja kommer med en 2årig collie tik som aldrig är ställd innan så det ska bli spännande.
Tror det var 25 långhåriga collies 🤔

Lantz91
0

Vi skall dit imorgon! Blir vår 7:nde utställning. Har en dvärgpinscher på snart 2 år så blir sista omgången unghund :)

Jamie+Engla
0

Lycka till allihopa! Ska lägga mig nu, ska upp kl 3 ;) Natti

tezzla
0

Hur har det gått för alla? =)

Mahjong
0

Oxå nyfiken på hur det har gått för er? Kram

Lantz91
0

Idag blev vi "bara" verk good :) han skötebarn fint men domaren föredrog röda och små hundar.

Jamie+Engla
3

De gick super idag för min lilla tös!!! Trots hård konkurrans.. Efter min underbara urtik och en känd pappa ♥ Kiara fick idag: Excellent CK 1 BTKL Cert Cacib Svensk Utställnings Champion (!) BIM Så nu blir de ju: SE JW-12 KBHW-13 SE UCH Fashion Star Isn't She Lovely

Mahjong
0
Helenaw87
0

Grattis till fina Kiara :)
Jag såg er då jag gick och kikade :)
Och Grattis till #23 oxå självklart.
Vi blev oxå very good…
Hon fällde så enormt och hon gick lite stelt så vi hoppas på exelent nästa gång hehe

[Bullen300]
0

hahahaha linda88, kan bara ta och hålla med dig, vi håller på att ställa ut våran husis Chanel…urtrist. Brukar ta och äta godis/snacks och sånt på utställningsdagarna hahhaa

linda88
0

#27 Inte ens de får jag gotta mig med eftersom jag försöker äta hyfsat nyttigt och undvika sött pga av ett sockermissbruk jag haft. Nu blev min katt tyvärr sjuk så det blev ingen utställning för oss. Han mår bara bra nu så de var ingen fara :) Vi väntar till våren om ja pallar. Snart hundutställning ju o det är MYCKET roligare ;)

Helenaw87
0

oj stackars kisse :( men skönt han är bra nu.
Vi hade sån sjuk otur och sen tur haha på utställningen.
Inte nog med att hon fällde som fasen utan då hon hoppar ut ur bilburen skadar hon en tå och kan inte ens gå på tassen.
Vi väntade någon timme men hon vart inte bättre så vi bestämde oss att åka hem… väl hemma går hon hur bra som helst och det kändes som hon lurade mej hehehe
Då tänker vi att vi kanske hinner tillbaka då vi bara bor 10 min bort så vi åker.
Vi kom dit 5 hundar innan våran och i ringen gick hon jätte bra.
jag var så sjuuuuukt stressad och nervös!
men very good blev det iaf :)

[Bullen300]
0

#28 har haft en riktigt olycksdag på en utställning. Började med att jag skulle fylla på vattenskålen med nytt vatten, slutar med att jag spiller det och så att hamnar på mig så att det såg ut som jag hadde pissat på mig. Senare samma dag skulle jag öppna min dricka(kolsyrat), slutar med att allt sprutar ut ut flaskan och jag är där helt blöt under dagen….

annars på utställningen blir det att gå och kolla på de olika montrarna,spela sakerpå mobilen och fixa katten och lite sömn med för den delen.